Beantwoord

WAN lampje blijft uit, geen internet

  • 2 November 2022
  • 17 reacties
  • 271 Bekeken

Hoi,

ik wilde mijn internet installeren in mijn nieuwe huis. Het modem geeft licht bij de symbolen ‘aan’ ‘2,4G’ en ‘5G’, maar het WAN lampje blijft uit. Ik kan dus de WiFi vinden, maar deze werkt niet. Kan iemand mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 November 2022, 21:51

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Talitha7878,

De aansluiting die je hebt gebruikt lijkt niet het isra punt, maar een aansluitpunt voor netwerkbekabeling.

Kijk eens of je een aansluiting kunt vinden die lijkt op één van onderstaande afbeeldingen:

 

Mvg. Marcel

Aha, echter is dit de enige aansluiting die ik kan vinden. Ook niet in de meterkast.

Reputatie 7
Badge +2

Ik kan op de foto niet goed zien welke connectoren erin zouden passen. (Telefonie of netwerk) Heb je links en rechts geprobeerd? Je zou het kapje er even af kunnen schroeven en kijken welke kabel(s) / aders je ziet. Telefonie heeft 4 aders, rood/blauw/wit/oranje. Netwerk heeft 8 aders.

Op het moment kan ik het kapje er niet af schroeven, maar in de rechter doorgang zit alleen een leegte. Daar klikt de dsl kabel zegmaar nergens in. De linkerkant wel en daar heb ik de dsl kabel in gestoken. 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Talitha7878 

Heb je in de meterkast of kelder ook geen losse telefoonkabel of een KPN kabel in een blauwe mantel?

Is volgens je T-Mobile thuis account of sms die je ontvangen hebt de verbinding wel al actief?

Volgens de sms en mail wel, maar in mijn account staat dat de bestelling nog onderweg is. Maar ik heb het pakketje dus al wel ontvangen en de installeer datum is ook al gepasseerd.

In de meterkast zie ik geen aansluiting of kabel.

Reputatie 7
Badge +15

@Talitha7878 

De status in je T-Mobile thuis account zal vanzelf bijgewerkt worden wanneer het internet werkt, ik denk dat je even moet wachten op de reactie van een moderator die kunnen dan een monteur sturen om het ISRA punt te lokaliseren.

Aha, oké! Heel erg bedankt voor de antwoorden. Volgende week donderdag komt er een monteur langs. Ik heb dan alleen wel anderhalve week zonder internet gezeten waar ik voor betaal, en het bedenktermijn is dan ook verstreken. Zou ik er vanuit kunnen gaan dat dit goed komt? In het geval het toch niet geleverd kan worden op mijn adres of toch niet bevalt?

Reputatie 7
Badge +15

@Talitha7878

Je kunt er zeker vanuit gaan dat dit goed gaat 🙂

De bedenktijd van 14 dagen begint pas wanneer het internet werkt of automatisch 14 dagen na de installatdatum mocht internet het dan nog niet doen.

Betalen begint pas vanaf het moment dat het internet werkt, dan gaat je contract in.

Van de moderators kan je een voucher krijgen voor 7 dagen unlimited internet die je kan gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN .

@Talitha7878

Je kunt er zeker vanuit gaan dat dit goed gaat 🙂

De bedenktijd van 14 dagen begint pas wanneer het internet werkt of automatisch 14 dagen na de installatdatum mocht internet het dan nog niet doen.

Betalen begint pas vanaf het moment dat het internet werkt, dan gaat je contract in.

Van de moderators kan je een voucher krijgen voor 7 dagen unlimited internet die je kan gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN .

Ooh geweldig! Ik hoop dat er een moderator binnenkort dit topic ziet. Heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Talitha7878,

Fijn dat je een foto kon delen! Ik heb verder niets toe te voegen aan de uitstekende tips die je tot nu toe al zijn gegeven. Ik stuur je snel via een privébericht een vouchercode door voor extra data. 

Ik weet zeker dat je met de monteur verder komt!

Hoi, ik ben net verhuisd en heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn tmobile thuis contract meegenomen naar nieuwe adres. Heb de phone kabel wel goed aangesloten op telefoon kastje (met rood, groen, blauw, oranje bedrading). 
Ik kan wel de WiFi verbinding vinden op m’n telefoon maar internet werkt niet, het 🌐-lampje brandt inderdaad ook niet. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Denisedenise88 

Zou je eens een foto kunnen maken van de aansluiting waarop je modem is aangesloten en er is verder geen andere aansluiting zoals op de foto in de eerste reactie te zien in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

En hoort de verbinding al actief te zijn?


Deze kabels zitten er 

 

Hallo @Denisedenise88 

Zou je eens een foto kunnen maken van de aansluiting waarop je modem is aangesloten en er is verder geen andere aansluiting zoals op de foto in de eerste reactie te zien in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

En hoort de verbinding al actief te zijn?

Hoi, dank voor je hulp! Ik heb twee foto’s gedeeld, er lijken 2 draadjes los te zitten maar weet niet of dat hoort en hoe ik deze terug kan bevestigen. De verbinding startte op 1 november om 18.00 uur. Ik kan geen andere aansluitingen vinden voor de telefoon ( met 4 gaatjes).

Reputatie 7
Badge +15

@Denisedenise88

Kan je oranje en wit eens aansluiten op de plaats van rood en blauw?

Ook niet 1 van de andere 3 ergens te vinden?

Reageer