Beantwoord

WAP6807 “valt om”

  • 28 July 2022
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Vorige week woensdag overgestapt op T-mobile. Ik heb er twee WAPs bij genomen. Door een familieuitje twee dagen niet thuis geweest. Toen ik thuis kwam brandde de power led van die op de bovenste verdieping rood. Gereset, opnieuw verbonden met het T-54 modem. Een verdieping lager gezet, leek daar goed te werken(alle leds groen). Dinsdagavond viel ineens de verbinding uit. WAP uitgezet en weer aan. Nu lijkt hij het weer te doen. Dit is alleen geen leuk begin, en ik maak me zorgen over het vervolg…

icon

Beste antwoord door TechRacing93 29 July 2022, 11:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Swier Miedema

Als de powerled rood brand kan het twee dingen betekenen; 

  • Het koppelen met de T54 is mislukt (Gezien die al gekoppeld was is dat niet de reden)
  • Upgraden van de software is mislukt. 

In jouw geval denk ik dat de twee reden de meest voor de hand liggende is. Toen de verbinding de tweede keer uitviel, welke lampjes branden er toen op WAP6807. En gebeurd het op beide wifi punten of alleen op eentje? 

Als je inlogt op het modem en gaat naar System Monitor → Overzicht Wifi apparaten. Kan je eens kijken welke RSSI waardes beide WAP6807 hebben. Het zijn apparaten die bij MDID “BEAD” hebben staan. Ben benieuwd of de draadloze backhaul wel goed is. 

Ik heb nu eerst een ander probleem te fixen. Het lijkt erop dat mijn password manager kuren heeft. Ik krijg vooralsnog geen toegang tot het modem. Hij accepteert het opgeslagen password niet.

Om nog even in te gaan op je oplossing: Het verschijnsel deed zich alleen voor bij de “tweede” WAP. De  “eerste” heeft dit nooit laten zien. (Goed mogelijk dat wij de update nooit gemerkt hebben)  Naar aanleiding van je uitleg vermoed ik dat ik heb gezien dat de “tweede” een firmware update heeft gehad, want hij vertoont sinds afgelopen dinsdag geen problemen meer. Ik vermoed dat hij de eerste keer te ver van het modem af stond en dat de update is mislukt. De tweede keer stond hij waarschijnlijk wel dichtbij genoeg en is de update mogelijk gelukt. Nu even wachten tot ik het modem kan resetten, zodat ik er weer bij kan. Dan kan ik je vragen beantwoorden.

Goed, ik kan er weer in. De RSSI waardes zijn -63 en -69. Geen idee wat dat betekent.

Reputatie 6
Badge +3

Top dat alles nu goed werkt :) 

-63 en -69 zijn prima waardes. 

 

Signal Strength TL;DR   Required for
-30 dBm Amazing Max achievable signal strength. The client can only be a few feet from the AP to achieve this. Not typical or desirable in the real world. N/A
-67 dBm Very Good Minimum signal strength for applications that require very reliable, timely delivery of data packets. VoIP/VoWi-Fi, streaming video
-70 dBm Okay Minimum signal strength for reliable packet delivery. Email, web
-80 dBm Not Good Minimum signal strength for basic connectivity. Packet delivery may be unreliable. N/A
-90 dBm Unusable Approaching or drowning in the noise floor. Any functionality is highly unlikely. N/A

👍