Beantwoord

website ip geblokkeerd


Mijn website https://momentique.nl heeft sinds vorige week een SSL cerrtificaat. Nu lijkt het niet te werken via tmobile WI-FI. Het werkt wel op 4G. En overige kennissen kunnen de website ook bereiken met zowel WI-FI als 4G. Ook werkt het op alle browsers. Behalve op mijn computer. Het ligt ook niet aan de firewall. Graag hulp van een T-Mobile medewerker die het kan oplossen!

icon

Beste antwoord door yalerta 6 March 2023, 20:03

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Waar draait die website?

 

Waar draait die website?

TransIP

Waar draait die website?

https://momentique.nl 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @creativeromeo 

Eventueel ook andere DNS servers gebruikt?

Als je via 192.168.1.1 inlogt met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk en onderaan bij DNS waarden kies statische DNS, voer 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in bijvoorbeeld en klik op toepassen.

Herstart hierna je router 

Reputatie 7
Badge +14

IK kom hier vanaf mijn T-Mobile vaste aansluiting gewoon op jouw geschenken website uit.

Ik gebruik als DNS 8.8.8.8

Ik heb nog geen andere DNS servers geprobeerd. Ik ga meteen de router herstarten en proberen.

Het probleem is na het herstarten niet verholpen.

Of moet 

IK kom hier vanaf mijn T-Mobile vaste aansluiting gewoon op jouw geschenken website uit.

Ik gebruik als DNS 8.8.8.8

Moet ik nu 1.1.1.1 en 8.8.8.8 doen ipv 1.1.1.1 en 1.0.0.1?

Reputatie 7
Badge +14

ZIjn allemaal “publieke” DNS servers.  Het maakt dus op zich niet zo uit. Als het maar even een andere is dan die van T-Mobile zelf.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @creativeromeo  Ik kan met iPad  gewoon op je website

ZIjn allemaal “publieke” DNS servers.  Het maakt dus op zich niet zo uit. Als het maar even een andere is dan die van T-Mobile zelf.

Helaas werkt het nog steeds niet. Ik begrijp er niets van hoe dat kan. 

Volgens een T-Mobile klantenservice medewerker kan de Zyxel router geen ip adressen blokkeren. Toch lijkt het een blacklist te zijn. Kan iemand dit nakijken?

Ter aanvulling: Ik heb meer websites en al deze sites worden niet bereikt via de Wi-Fi. 
Het gaat naast momentique.nl ook nog om songvision.nl en creativeromeo.nl 

Reputatie 7
Badge +14

Ook songvision is hier prima te bereiken vanaf T-Mobile vast internet aansluiting. De klantenservice heeft gelijk, de router houdt echt geen uitgaande IP verbindingen tegen.

Ook songvision is hier prima te bereiken vanaf T-Mobile vast internet aansluiting. De klantenservice heeft gelijk, de router houdt echt geen uitgaande IP verbindingen tegen.

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het weer bereikbaar wordt? Zijn er nog meer oplossingen dan alleen de DNS?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @creativeromeo ,

Je zou het eens met een factory reset kunnen proberen. Zie dit topic: factory reset modem.
Ook ik kan gewoon via de Thuis verbinding op jou site en de twee andere genoemde sites komen.

Hallo @creativeromeo ,

Je zou het eens met een factory reset kunnen proberen. Zie dit topic: factory reset modem.
Ook ik kan gewoon via de Thuis verbinding op jou site en de twee andere genoemde sites komen.

De medewerker heeft de factory reset gedaan. Dit hielp ook niet. Andere tips nog? Want anders vrees ik dat ik T-Mobile moet verlaten en dat zou ik jammer vinden :( 

Reputatie 7
Badge +5

De medewerker heeft de factory reset gedaan. Dit hielp ook niet. Andere tips nog? Want anders vrees ik dat ik T-Mobile moet verlaten en dat zou ik jammer vinden :( 

Kan mij niet voorstellen dat het met Tmobile te maken heeft. Alle anderen kunnen de website bereiken.

Mijn website https://momentique.nl heeft sinds vorige week een SSL cerrtificaat. Nu lijkt het niet te werken via tmobile WI-FI. ????? (er bestaat niet zoiets als Tmobiel wifi) Behalve op mijn computer. Het ligt ook niet aan de firewall.

  1. Denk eerst aan aan de firewall instellingen op het apparaat waarmee je het probeert. (dubbel check)
  2. Leeg de browser cache op betreffende pc. De overgang van http naar https kan door het bufferen wat in alle browsers gebeurt websites lastig tot niet bereikbaar maken.
  3. Probeer een andere browser. Sowieso een must als je beheerder bent van websites, al was het maar om te controleren of de site(s) goed opgezet zijn voor verschillende browsers. Chrome/Edge - Firefox en Safari hebben allemaal verschillende manieren (engines) waarop ze websites uitlezen.

Bedankt voor het meedenken. Allemaal geprobeerd al. 

Reputatie 7
Badge +15

@creativeromeo 

Kan je eens contact opnemen met de host? Misschien dat je daar meer info kunt krijgen over waarom je de website niet kunt bezoeken?

Iedereen verwijst mij naar de internetprovider, omdat iedereen er via verschillende verbindingen erop kan, behalve ikzelf via de wi-fi thuis. Met 4G en een 4G hotspot kom ik er wel op. Het ligt dus echt aan de Zyxel router volgens hen.

Reputatie 7
Badge +5

@creativeromeo 

Een verbinding via 4G/5G is anders als  een verbinding zoals via “vast” internet.
Beide verbindingen worden vanaf een ander IP-adres gemaakt.

Een mogelijkheid is wat @Waqqas al voorstelt. Is bij de hoster het IP-adres of zelfs een reeks IP-adressen geblokkeerd.

Een daarop volgende mogelijkheid is dat je een beveiligingsmodule hebt meedraaien op de website(s) waarmee jouw Tmobiel vaste IP-adres is geblokkeert.
Voorbeeld; Tmobiel heeft wat buitenlandse IP adres reeksen aangekocht en deze zijn niet altijd correct verwerkt in de DNS tabellen. Als er een GEO IP blokker meedraait op de website en deze heeft nog geen goede whitelist loop je tegen die blokkade aan.

Simpele test is dan om JOUW PC/Laptop te verbinden met de hotspot van de telefoon waar het wel mee lukt. Als dat werkt ligt het 100% zeker aan de website kant zoals provider of instelling in het CMS pakket.

Reageer