Beantwoord

Wegvallen wifi plus punten in de MPro Mesh app


Gister twee WiFi plus geïnstalleerd. 
en het volgende doet zich voor. In de app staan de even aan en snel daarna geven ze aan geen verbinding te hebben. Hoe kan ik dit oplossen. Zie foto’s 

 

icon

Beste antwoord door TechRacing93 13 April 2022, 13:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Heel erg bedankt voor de compensatie. Dit noem ik nog eens service verlenen. Daar kan mijn vorige aanbieder een pintje aan zuigen. Zal maar niet vermelden dat dat Ziggo was. 
 

Reputatie 7
Badge +16

Er is zeer zeker uitgebreid getest, alleen het lijkt erop dat de werking met wifipunten gradueel afgenomen is - dat is geen excuus natuurlijk en ik geef je 100 procent gelijk, maar dat is altijd de keerzijde wanneer je apps van derden gebruikt. Sorry dat je tot deze beslissing gekomen bent. Ik zal ter compensatie de helft van jouw internetmaandkosten voor mei compenseren. Dit bedrag zal verrekend worden op een volgende factuur en hier ontvang je nog een bevestigingsmail van.

Wel heel erg jammer dat T-mobile niet voordat jullie spullen gaan aanbieden niet eerst testen en er voor zorgen dat het werkt zoals het volgens jullie zou moeten werken. Ook al gaan jullie een app van een ander gebruiken. Het resultaat voor mij is dat ik de WiFi plus punten heb opgezegd.. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @james-emmen, jammer genoeg heeft Zyxel geen antwoord kunnen geven op onze vraag. Mocht je zelf in de gelegenheid zijn, dan kunnen we dit vanuit meerdere perspectieven aanpakken - nooit geschoten is altijd mis, zullen we maar zeggen. Sorry dat ik je in spanning heb gehouden gedurende deze periode.

Reputatie 7
Badge +16

Kleine update: Zyxel heeft gereageerd en aangegeven dat ze het verzoek/de vraag binnen 10 werkdagen trachten op te pakken. Will keep you posted!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, er is nog geen antwoord op mijn bericht gekomen. Ik houd het elke dag nauw in de gaten. Laten we afspreken dat ik pas melding maak zodra ik een update heb. Thanks voor je geduld @james-emmen!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: “Dear Zyxel, it's come to our attention that many of our customers on the fixed access service (T-Mobile home internet) are experiencing issues regarding the Zyxel Mpro Mesh app. Oftentimes devices such as wifi extenders aren't shown in the app and when they are they appear to be offline, despite the fact that they're currently online. It also happens with our Zyxel WAP wifi extenders. This is always in combination with the T-50 router. Example: https://community.t-mobile.nl/wifi-515/wegvallen-wifi-plus-punten-in-de-mpro-mesh-app-342156. Can you please offer assistance or roll out a new firmware update? Thanks in advance!

Kind regards,

Jason (T-Mobile NL)” 

 

Ik heb Zyxel rechtstreeks gecontacteerd omtrent het issue. Hopelijk krijgen we spoedig een antwoord!

Reputatie 7
Badge +16

@james-emmen Ben ik helemaal met je eens, zeker als een app door T-Mobile ontwikkeld is, zoals bijvoorbeeld TV Anywhere, echter wanneer het op apps van derden aankomt, zijn we daarin grotendeels afhankelijk van de ontwikkelaar. Nogmaals, dat betekent niet dat we niets melden, alleen wel dat het lastiger is om aanpassingen te coördineren. 

Ik ga dit euvel doorzetten voor je en hoop dat we in contact kunnen komen met Zyxel om dit te verhelpen! Ik kan geen beloftes maken omtrent support, maar beloof wel dat ik het zo goed mogelijk ga aangeven. Indien ik meer krijg te horen, licht ik je meteen in.

Bedankt voor de feedback en het melden van dit issue!

Maar….. wanneer je als T-mobile zaken aan je klanten ga verhuren dan mag je als klant toch wel verwachten dat zoals nu een app goed werkt. En dat ze daar dan toch met de leverancier achter aan gaan. In mijn geval ons huis is behoorlijk slim ondertussen en wil graag kunnen zien waar welke gebruiker is aan gemeld. Had hiervoor een set van Deco en in de app kan je daar zien waar er verbinding is en nog meer instellingen. 
graag een reactie van T- mobile 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, om wat meer duidelijkheid te scheppen rondom de MPro Mesh app breng ik een kleine nuance toe aan de constatering van @Timo78: de app is niet in beheer bij T-Mobile en kan geenszins door TM worden aangepast. We hebben in het verleden weleens issues samengevat en doorgestuurd naar de ontwikkelaar (Zyxel) en zijn daarin dan afhankelijk van of en hoe zij dit implementeren. Dat is natuurlijk geen excuus voor een instabiele app, maar betekent wel dat TM er als provider geen directe invloed op heeft.

 

@james-emmen,

heel herkenbaar met de WAP6807. Volgens de app ben ik vaak offline terwijl alle lampjes branden en alles gewoon functioneert verder.
Is een “bug” in de app en T-Mobile / Zyxel doen er verder niks mee.  

Alleen in de app op de WiFi punten blijft alles gewoon branden.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @james-emmen

Is het alleen in de App of brandt dan ook het middelste lampje op het wifi punt niet meer? 

Helaas laat de App nog wel eens verkeerde informatie zien over de verbinding van de Wifi punten.