Beantwoord

Wel wifi geen verbinding smart TV

  • 17 October 2022
  • 6 reacties
  • 1018 Bekeken

Ik heb thuis een glasvezelverbinding met de Zyxel modem. Het wifi netwerk werkt prima.

Ik heb ook een samsung smart TV (UE43TU7020WXXN). De TV kan geen verbinding maken met het draadloze netwerk, maar ook niet met een UTP kabel.

Nu zou ik denken dat het aan de TV zou liggen, maar dit ook getest door deze bij mijn buurman, die ook t-mobile internet thuis heeft met een DSL verbinding/modem. Hier werkte de TV direct op het wifinetwerk. ra ra ra. TV is dus ook niet het probleem.

 

Welke tips hebben jullie om dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 October 2022, 16:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @Daniellemkp, ik wil er heel graag voor zorgen dat de tv zo snel mogelijk met het wifi-netwerk gaat verbinden! Zojuist wilde ik een kijkje nemen achter de schermen om te zien welk modem je hebt, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Als je een Zyxel T-54 hebt, wil ik je verwijzen naar het onderstaande topic: 

Als dit niet van jou voor jou toepassing is, dan hoor ik het graag en gaan we op zoek naar een andere oplossing. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Reputatie 7
Badge +6

@Baracuda en @Daniellemkp Hebben jullie de T-54? Ik lees hier en daar verhalen dat sommige apparaten moeite zouden hebben met WPA3. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Als dat niet werkt, kunnen jullie ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing voor jullie!

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. Wifi werkt prima in huis. Alleen de tv kan niet verbinden met het netwerk. Hij kan het netwerk wel vinden maar niet verbinden. Met een wifi hotspot werkt het wel. Contact gehad met samsung en met t-mobile, maar niemand kan het oplossen. Iemand de oplossing?

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een switch (bij de Action al een TP-Link voor 9,99€) achter de tv gelegd en in de aanvoer de UTP van af het modem, en vervolgens een UTP naar de ethernetaansluiting van de tv en een naar de tv box.

En dat werkt perfect af en toe had ik ook lichte haperingen met de wifi

​​​​@Waqqas,

dank je wil voor jouw reactie, ik inmiddels bijna alles uitgetest, maar we gaan het proberen. Thnx

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Baracuda 

Voor een bekabelde verbinding zou je de internetkabel eens kunnen vervangen.

Voor het verbinden met WiFi zou je eens kunnen kijken of het helpt om 5 GHz uit te schakelen.

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Bij de WiFi instellingen kun je 5 GHz uitschakelen.

Reageer