Beantwoord

Whatsapp werkt niet via Wifi

  • 24 February 2023
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 1

Hi!

 

Ik heb sinds een kleine maand T-Mobile Thuis (Glasvezel, Zyxel T54 en 1 Wifi-punt geinstalleerd, zie onderstaande afbeeldingen voor Modem info). Enkele dagen na installatie bleek dat Whatsapp niet functioneert op mobiele telefoons wanneer verbonden met Wifi. Berichten komen niet binnen en worden niet verzonden. Wanneer we van Wifi af gaan worden de berichten direct verzonden en komt alles direct binnen. Dit geldt voor alle verschillende mobiele telefoons die we hier geprobeerd hebben (diverse iPhones). Vreemd genoeg werkt Whatsapp Desktop wel via een laptop. Ik heb het modem gereset, en het probleem leek even verholpen te zijn, maar na ongeveer 1 dag gebeurde weer hetzelfde.

Ik heb de klantenservice gebeld, er zou een “melding gemaakt zijn bij de technische dienst”, maar ik heb niks meer gehoord en het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand dit probleem gehad of weet iemand een oplossing?

 

Dank alvast!

Bart & Lotte

 

 

icon

Beste antwoord door BartWesterveldNimma 3 March 2023, 14:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Gek genoeg is het sinds woensdag (1 maart) uit het niets opgelost: we kunnen weer berichten ontvangen en verzenden op ons Wifi netwerk. Wij hebben niks gedaan of veranderd (geen reset uitgevoerd of wat dan ook). Is er vanuit T Mobile iets gewijzigd in de instellingen waardoor het nu wel werkt?

Fijn om te horen! Er is een firmware update geweest misschien die het magisch heeft opgelost 🤷🏻

Reputatie 1

Hi @BartWesterveldNimma,

Speelt dit probleem nog steeds of is het ondertussen opgelost? 

 

Gek genoeg is het sinds woensdag (1 maart) uit het niets opgelost: we kunnen weer berichten ontvangen en verzenden op ons Wifi netwerk. Wij hebben niks gedaan of veranderd (geen reset uitgevoerd of wat dan ook). Is er vanuit T Mobile iets gewijzigd in de instellingen waardoor het nu wel werkt?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @BartWesterveldNimma,

Speelt dit probleem nog steeds of is het ondertussen opgelost? 

 

Reputatie 1

Dank voor je reactie!

Het probleem speelt ook wanneer het Wifi-punt is uitgeschakeld. Dit hebben we onlangs uitgeprobeerd.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Bart,

Speelt het probleem ook als het extra wifipunt is uitgeschakeld? Het kan zijn dat het wifipunt niet goed gekoppeld is. Na een fabrieksreset van het modem moet het wifipunt zo-wie-zo opnieuw gekoppeld worden.

Mvg. Marcel

Reageer