Beantwoord

Wi-Fi Thuis

  • 18 February 2023
  • 38 reacties
  • 300 Bekeken

Sinds 10 dagen had ik geen Tmobile Thuis en Wifi. Dagelijks gebeld met Tmobile, elke keer weer kreeg ik verkeerde informatie. eindelijk, sinds gisteren heb ik weer TV. Ondanks dat ik apart nog een wifikastje moest aanschaffen en maandelijks hiervoor ook nog moet betalen, heb ik problemen hiermee. Mijn wifi doet het nog steeds niet!!!! Ik kan niet internetten via mijn laptop  etc. Nu hoe verder?? Het blijkt dat bellen weinig nut heeft vanwege verkeerde informatie en adviezen telkenmale van TMOBILE.

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 February 2023, 09:29

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aileen.V., bedankt voor je reactie! Ik hoor het graag zodra er actie wordt ondernomen.

 

Hoi Tommie, jouw werkwijze bevalt mij uitstekend, gelijk actie ondernemen. Klasse! Velen mogen jouw voorbeeld nemen. Fiber heeft inderdaad direct contact met mij opgenomen, top. Als ik glasvezel ooit krijg, houd ik jou uiteraard hiervan op de hoogte. Bedankt voor jouw snelle terugkoppeling!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Aileen.V., wat ben ik ontzettend blij dat alles het goed doet. Om antwoord te geven op je vragen:

 

- mijn abonnement verlengen en gebruik maken van de voordelen die aangeboden worden.

Op 07-01-2023 is er een Netwerk Migratie naar glasvezel besteld, dit verlengt automatisch je abonnement, maar gaat dan over op glasvezel. Ik heb hiervoor meteen Fiber aan de mouw getrokken omdat de opleverdatum (fictieve datum) in het verleden ligt. Zij gaan contact met je opnemen en een update geven over de oplevering. Zodra je helemaal bent overgezet en online bent gaat het abonnement automatisch over.

 

- wifipunt van € 2,50 stopzetten en retourneren.

Doordat er een Open Order open staat (Netwerk Migratie), kunnen we dit jammer genoeg nog niet aanpassen. Dit lukt pas wanneer glasvezel is opgelverd. Geen zorgen, ik weet dat je het wilt stopzetten en door ons systeem gehinderd wordt. Deze kosten vergoed ik voor je zodra je bent opgeleverd. 

 

In het kort, we moeten wachten tot glasvezel er is! Om ervoor te zorgen dat dit vloeiend verloopt heb ik Fiber gevraagd om je een update te geven. Mag ik je vragen om mij op de hoogte te houden? Dan houd ik een oogje in het zeil en hopelijk verloopt alles vlekkeloos.

 

Hey Tommie, goedemorgen.

 

Update: ik kan niet alleen mopperen en/of klagen, maar... ook complimenten geven, ha ha. Hier gaat alles goed!!!!! Dankzij jouw geduld, support en geweldige samenwerking en terugkoppeling telkenmale weer. Toppieee!

Mijn wifipunt van € 2,50 heb ik getracht om te laten vervallen en om deze te retourneren. Ik denk dat het ergens fout is gegaan. Krijg te lezen al een paar dagen, dat ik wijzigingen heb aangebracht en dat deze in behandeling is. Ojeeeee.... ik hoop niet dat ik iets verkeerds gedaan heb. Enige wat ik wou en wil doen is:

- wifipunt van € 2,50 stopzetten en retourneren.

- mijn abonnement verlengen en gebruik maken van de voordelen die aangeboden worden. Want uiteindelijk ben ik tevreden met jullie en zie ik geen reden meer om naar een concurrent te gaan.

 

Verder, ga ik ervanuit dat ik ooit wat hoor wat glasvezel betreft. De woningstichting HefWonen, was voorheen Vestia, heeft ons op 11 juli 2022 geïnformeerd dat Dutch Fiber glasvezel op onze woning gaat aansluiten. Tot heden van hun ook niks vernomen. 

Van jou, heb ik begrepen dat het in maart of april plaats zal vvinden. Dus, ik ben benieuwd.

Kan je voor mij kijken, om te voorkomen dat wat dan ook fout kan gaan, wat ik in bestelling heb, hoe het zit met mijn wifipunt om te retourneren en dat mijn abonnement daadwerkelijk verlengd wordt.

Alvast bedankt & werkse

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aileen.V., ik ben erg opgelucht en blij dat alles nu werkt! Je kan het wifi punt uit je abonnement halen via: My T-Mobile Thuis. Zodra je dit hebt gedaan ontvang je, als het goed is, een e-mail met de instructies hoe je het retour kan sturen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, geef maar een gil! Ik wens je een heel fijn weekend toe.

 

Hoi Tommie, nou.... je hebt de juiste persoon "Stefano" naar ons gestuurd. Hij heeft heel lang aan het probleem moeten werken, maar het is hem gelukt!! GUIDION kan een hoop van hem leren! Het is een heel lang verhaalllllll Tommie. Kijk naar of Stefano een verslag heeft gemaakt. 

Het komt erop neer o.a. dat de modem inderdaad vervangen moest worden. Ook blijkt dat de Wi-Fi versterker dat mij aangeraden werd door TMOBILE overbodig was. Deze kan ik terug sturen, dat scheelt toch weer € 2,50 per maand. Hoe en waar kan ik deze retourneren? 

Alles werkt, ik hoop dat alles blijft werken. In ieder geval, nogmaals bedankt voor jouw geweldige service, medewerking en betrokkenheid. Klasse!!!

Een heel fijn weekend toegewenst. 

Reputatie 7
Badge +9

@Aileen.V. geen dank, weet dat ik voor je klaar sta! Het is in ieder geval goed om te horen dat je nu een afspraak hebt kunnen inplannen! Ik heb alles in een notitie erbij gezet. Hopelijk wordt dit goed gelezen door de monteur. Ik hoor graag weer van je als de monteur langs is geweest! To be continued..

 

Wat ben je toch een schat Tommie, hartstikke bedankt. Ik waardeer het enorm dat je actie voor mij neemt.

En ja, vrijdagochtend komen ze. Komen ze ook met het kastje? Dat kastje was jij ook van plan op te sturen dacht ik. Die dame die mij een compensatie beloofd heeft heeft mij ook dat kastje beloofd. Plus jouw andere collega die mij fantastisch laatst telefonisch heeft geholpen en bijna alles aan de praat kreeg. Ook hij beloofde mij een nieuw kastje. Ha ha... veel beloftes, je leest het al. Nu het kastje nog. Vrijdag nadat ze geweest zijn, houd ik jou op de hoogte. Fijne dag verder. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aileen.V., als het goed is moet je nu bericht hebben gehad om een afspraak in te plannen. Ik ben voor jou naar de juiste afdeling gerend om dit te regelen! Ik vind het ook erg gek dat je wel tv hebt, maar niet verbonden bent met internet. Ik heb dit als notitie bij het verzoek geplakt. Kan je mij laten weten of het gelukt is om de afspraak in te plannen? 

Hoi Tommie, blij dat je er weer bent. Wifipunt doet het tot nu toe wel gelukkig.

Zoals ik eergisteren aangaf, heb ik op mijn TV op mijn slaapkamer GEEN INTERNET, wel TV. Het gekste is, dat er wel wordt aangegeven dat de TV van de slaapkamer verbonden is met de internet, wat NIET het geval is. TV in de woonkamer doet het goed plus we hebben WEL internet op de TV van de woonkamer.

 

Wanneer komt nou een monteur langs zoals mij beloofd werd? Ze zouden voor alle zekerheid een nieuw kastje meenemen. Ik heb begrepen nieuwste model. Talk soon......

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aileen.V., de monteur had ook zeker langs moeten komen! Ik snap niet zo goed waarom dit niet gebeurt is. Ik help je graag verder, 

  • Doet het wifi-punt het nu wel?
  • Welk apparaat kan geen verbinding krijgen met wifi?

Kan je mij dit laten weten? Talk soon.

 

 

Hoi Jason,

 

Alleen 1 apparaat. Jason, het duurt al zooooo lang alles bij elkaar. Mij werd gegarandeerd dat een monteur langs zou komen om te kijken plus een kastje. Waarom komen jullie, jullie beloftes niet na.... Ik probeer zoooo geduldig te blijven, maar langzamerhand kan ik wel ontploffen van woede. Mijn rekeningen betaal ik altijd netjes en op tijd. Is er iets mis, dan doe ik niks anders dan smeken voor een monteur die jullie notabene zelf hebben aangeboden. Foeiiiii

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Aileen.V., als ik het goed begrijp, is alles geïnstalleerd na het telefoongesprek dat jij hebt gehad met de Klantenservice, maar nu blijkt dat in jouw slaapkamer de internetverbinding niet werkt? Is dit op één apparaat of heb je dit op alle apparaten? Het is wel vrij bijzonder dat er in slechts één bepaalde ruimte geen verbinding is. Werkt het wel wanneer je een UTP-kabel vanaf het modem naar je kamer trekt en bijvoorbeeld in een laptop of pc aansluit? 

Hoi Tommie,

 

Update: monteur zou langskomen met een nieuw kastje. Tot de dag van vandaag zijn ze niet gekomen. Telefonisch heb ik het wel kunnen oplossen met een collega van jullie daar.

Bijna alles doet het, maar nu blijkt dat ik geen internet heb op de slaapkamer. Het gekste, de TV is wel verbonden met WiFi. En nu...... ?

Reputatie 7
Badge +9

@Aileen.V. alles wordt pas na de tijd gelogged in ons systeem. Daarom heb ik dit niet kunnen zien. Hopelijk lukt het via de telefoon. Zo niet, geef maar een gil!

 

Tommie, kijk in mijn dossier. Ben telefonisch een hele tijd met een collega van u aan de telefoon. Hij belt mij zo terug. Alles wat fout kan gaan gaat fout. Hij denkt de oorzaak te weten. Hij belt mij zo...... je hoort nog van me

Reputatie 7
Badge +9

@Aileen.V. kan je het modem een powerflip geven?

  1. Haal het modem van het stroom
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.

Werkt het internet nu wel weer?

 

Alles zit er goed in Tommie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aileen.V., zou je kunnen kijken of alle kabels er goed in zitten en een powerflip kunnen uitvoeren op het modem? Als je volgende week nog niks gehoord hebt van de monteur, geef mij dan een seintje. Dan zorg ik dat het goed komt.

Hoi Tommie, goedemorgen 

 

Nou, hier was ik al bang voor.... het gaat weer fout!!! Verdikkeme, ik heb thuis geen internet, wel TV en huistelefoon die twee doen het wel. Op mijn modem waar de wifi ingebouwd is, branden de eerste 3 lampjes en de laatste 2 lampjes. De anderen niet.

Monteur van TMOBILE zou langs komen zei die dame die mijn zaak netjes behandeld heeft en mij een compensatie heeft toegezegd. Daarna hoorde ik dat Guidion contact met mij gaat opnemen. Van allebei niks vernomen. 

 

Tommie, ik probeer echt niet te ontploffen, maar dit kan toch niet. Langzamerhand heb ik geen daagjes last van storing maar dit duurt al weken. Mijn printer doet het ook niet, deed het altijd hiervoor.

 

Netflix etc doet het ook niet. Ik krijg te lezen: het apparaat heeft mogelijk geen verbinding met internet. Controleer of de verbinding werkt. Opnieuw proberen. Code: NW-1-19

 

Pffffffff, nu hoe verder? Waarom komt er geen monteur langs om o.a. naar mijn wifi kastje te kijken zoals mij beloofd werd?

De maand februari is bijna achter de rug. En binnen 1 maand, geloof ik het niet. Ik wacht netjes af en ga op hun mail niet reageren.

 

Fijne dag verder

Tommie, puur ter informatie, zie mail van TMOBILE van vandaag…

 

Op wo 22 feb. 2023 07:01 schreef Klantenservice T-Mobile Thuis <no-reply@t-mobilethuis.nl>:



Beste mevrouw Baerecke,

Jouw Glasvezelaansluiting
Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen.
 
We verwachten rond februari - maart de Glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelaansluiting in jouw woning zo snel mogelijk weten.

Vragen?
Heb je tussentijds vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0092.

Vriendelijke groeten,

T-Mobile

Reputatie 7
Badge +9

@Aileen.V. ik help je graag! Je ontvangt snel een bericht van Guidion om de afspraak in te plannen. Glasvezel oplevering kan inderdaad even duren, daar heb ik ook nog geen verdere informatie over, wanneer dit nu precies gaat gebeuren kan ik nog niet zeggen. Je mag mij zeker op de hoogte houden van de situatie in de loop van tijd! Heb je volgende week nog steeds geen afspraak in kunnen plannen met Guidion? Geef mij dan ook even een seintje. 

Tommie, wat fijn dat je mijn situatie in de gaten houdt. Ik hoop dat het verder goed afloopt. Van Guidion nog niks gehoord, maar.... kreeg een mail dat in de maand februari of maart glasvezel geplaatst gaat worden hier bij mij. Nou, nou, nou, als het maar weer niet fout gaat. Want eerlijk gezegd, ik geloof dat niet. De ene collega van TMOBILE zegt, kan 1 jaar nog duren, de andere zegt weer wat anders. Eerst zien dan geloven. Eerst kijken wat Guidion voor mij kan betekenen, want kort geleden waren ze er ook al. Keep...... smilying denk ik maar.

 Als het daadwerkelijk opgelost is, laat ik jou weten. Jouw service is Toppppp.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aileen.V. ik heb je ticket in de gaten gehouden. Ik zie dat er contact is geweest en afspraken zijn gemaakt. Guidion komt langs om te kijken naar de WAP en zie dat er een deel wordt vergoed uit coulance. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer