Beantwoord

Wifi dongel kan geen verbinding maken

  • 5 April 2023
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Een pc hier met een wifi dongle kan geen verbinding maken sinds de T54. Dit lukte met de oude Fritzbox nog wel probleemloos gisteren, en een andere pc met dezelfde dongle lukt het ook, weliswaar na vele malen proberen. Deze wifi is lang niet zo probleemloos als kpn.

Wat kan ik doen?

De dongle heeft een RTL8821 chipset met recente drivers. PC's zijn Windows 11.

Hij vraagt om het wifi wachtwoord, ssid is dus zichtbaar, maar maar na lang nadenken komt er “kan geen verbinding maken met dit netwerk”.

icon

Beste antwoord door fatmouse89 5 April 2023, 19:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fatmouse89 

Je zou 2 dingen kunnen proberen.

In de interface inloggen via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen 5 GHz uitzetten en dan proberen te verbinden.

Of in het menu naar netwerkinstellingen > draadloos > algemeen gaan en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen, probeer daarna weer eens te verbinden 

Mod edit:

Hallo @fatmouse89 

Je zou 2 dingen kunnen proberen.

In de interface inloggen via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen 5 GHz uitzetten en dan proberen te verbinden.

Of in het menu naar netwerkinstellingen > draadloos > algemeen gaan en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen, probeer daarna weer eens te verbinden 

Ik heb dat geprobeerd inderdaad. Conclusie is denk ik dat de dongle niet in orde is. Ik ga een andere regelen. Dank zover.

Reputatie 7
Badge +15

@fatmouse89 

WiFi 6 uitschakelen kan ook nog. Ga in het menu naar netwerkinstellingen > draadloos > andere > 802.11 modus en kies bijvoorbeeld b/g/n gemengd.

Reageer