Beantwoord

Wifi erg traag

  • 26 July 2022
  • 3 reacties
  • 419 Bekeken

inds 2 dagen is onze WiFi erg traag. Onze telefoons maken wel verbinding (en er staat dat de ontvangst goed is), maar websites en apps kunnen niet tot nauwelijks laden. Ook apps op de tv, zoals Netflix, doen het niet meer vanwege een trage internetverbinding.

Op de tmobile site heb ik een filmpje gevonden om trage WiFi te verhelpen, alle stappen doorlopen maar helaas zonder resultaat. Ook het modem al gereset, maar ook dit was zonder resultaat. Via fast.com heb ik de internetsnelheid gecontroleerd en deze is 99 mbps, dus dat is erg gek! Waar kan het dan aan liggen?

Zojuist gebeld met de klantenservice, maar ook daar konden ze mij niet helpen en verwezen ze mij naar de Community. Hopelijk heeft hier iemand de oplossing?! 
Mijn dank is groot:) 

icon

Beste antwoord door Boris 27 July 2022, 09:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7

Wifi is erg belangrijk, we kunnen bijna niet meer zonder. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! 

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: 

Heb je al deze stappen doorlopen, wil ik ook graag checken of de bekabelde verbinding goed werkt. Heb je ook problemen met een verbinding wanneer je bijvoorbeeld een laptop of PC bekabeld op het modem hebt aangesloten?

Hallo Boris,

Dank voor je reactie!

Ik heb de stappen doorlopen om WiFi te verbeteren en de stappen om traag internet te verbeteren, helaas heeft dit niet geholpen. Zojuist heb ik getest met een bekabelde verbinding, hierbij heb ik hetzelfde probleem. Er staat dat er verbinding is met het netwerk, maar een website duurt ongeveer 1 minuut om te laden. Ontzettend traag dus. Wat kan ik hier aan doen?

 

Reputatie 7

Hoi @HagodeJong,

Thanks voor je snelle reactie! Dat kan en mag natuurlijk niet de bedoeling zijn. Gaan we wat aan doen! Vaak zien we dat we een trage verbinding kan worden opgelost met een simpele fabrieksreset van het modem. We zetten deze daarmee terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Community: 

Mocht het lek daarmee nog niet boven water zijn, wil ik je vragen om de verbinding en daarmee snelheid te meten. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?