Wifi-Gast

  • 9 November 2022
  • 7 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 47 reacties

Mijn vader heeft een Probook 430 G8 waar hij niet mee op mijn wifi-gast netwerk komt.

Hij kan wel op het gewone wifi netwerk, maar bij de wifi gast krijgt hij geen ip adres van het modem.
Ik kan met onze eigen laptops (Elitebook 830 G6 en Elitebook 1030 G3) en alle telefoon wel op het gastnetwerk komen

 

Ik heb al eea geprobeerd maar kom er niet uit.
op zijn laptop ipv6 uitgezet
Draadloze band op de laptop 802.11 ac gezet ipv de 802.11 ax
Alle mogelijke windows updates
Handmatig de laatste versie driver van zijn wifi adapter geupdate

Ik kan in het modem niks vinden HG659.
heb 
Heeft iemand nog tips waar ik dit verder kan onderzoeken / oplossen?

De t-mobile helpdesk weet niks, doet niks en heb je niks aan.
Ik hoop dat er hier iemand is die me nog wat tips kan geven.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Leuk om te horen @ReMa3, helemaal top! Dan wens ik je vader veel plezier toe met de Wifi. 😃

Reputatie 2

Tot op heden heb ik hem er niet meer over gehoord.

Het probleem lijkt opgelost in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is helemaal te begrijpen @ReMa3, ik heb er vertrouwen in dat het moet lukken en anders kan je altijd hier terecht! 🙂

Reputatie 2

Ik heb de wifi naam aangepast zodat de beide handen hun eigen wifi naam hebben. 

 

Het zal even duren voordat ik het getest kan hebben met m'n pa z'n laptop.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ReMa3, top dat je al zoveel hebt uitgeprobeerd, bedankt daarvoor! 

Logische vragen, voor een reprovisie is het in dit geval handig als je de Wifi apparaten op het gast netwerk kunt ontkoppelen en dat wij vervolgens vanuit hier de reprovisie uitvoeren. Dit heeft verder geen effect op de zaken die je anders hebt ingesteld op het modem.

Echter, vóórdat we overgaan op een reprovisie zou ik nog een minder ingrijpend voorstel willen doen. Op dit moment heb je de 2.4 en de 5 ghz banden namelijk verschillende namen geven, alleen heb je dat niet gedaan voor het gastennetwerk. Hierdoor kan het goed zijn dat de Probook problemen heeft met verbinden omdat het, net als veel andere laptops, niet goed om kan gaan met een 5 ghz verbinding. Daarom raad ik je aan om de netwerknaam van de 5 ghz netwerkverbinding aan te passen naar een aparte naam zoals je dat ook voor je normale wifi netwerken hebt gedaan. Dit kan je zowel aanpassen door in het modem zelf in te loggen of door in te loggen op jouw My T-Mobile Thuis account op deze pagina: Wifi-naam.

Vervolgens raad ik je aan om het modem kort van het stroom af te halen. Vervolgens zou ik de Probook de verbinding met het gastennetwerk laten vergeten en vervolgens de Probook opnieuw aanmelden bij de 2.4 ghz versie van het gastennetwerk.

Ik verwacht dat je hiermee dé oplossing in handen hebt. Hopelijk kan ik je hiermee blij verrassen! 😃

Reputatie 2

@Jason ik zat zelf ook aan de probook zelf te denken maar snap dan niet waarom hij wel op mijn gewone wifi kan. 

Welke blokkade kan er op de laptop zitten, ik heb het netwerk al vergeten en opnieuw proberen te verbinden. 

 

Hij verbindt wel maar krijgt geen ip adres. 

Wat moet er ontkoppeld worden voor een reprovisie? Moeten dan alle kabels uit het modem? En de settings van het modem gebackupped?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ReMa3, als ik het goed begrijp, heeft jouw vader een Probook waarmee hij niet kan verbinden met jouw gastnetwerk, maar alle andere apparaten wel - klopt dat?

Ik zou gokken op een probleem in de Probook, maar wat precies weten we nog niet natuurlijk. Kun je eens checken of er een blokkade in de Probook zit? Wat ook vaak helpt, is om alles te ontkoppelen, dan een reprovisie uit te laten voeren op het modem zodat er een nieuw signaal kan worden aangemaakt, netwerk vergeten op de laptop en dan te verbinden met het gastnetwerk. De reprovisie kan ik uitvoeren op afstand voor, laat me weten wanneer ik dit kan doen! 

Reageer