Beantwoord

Wifi geen internet en tv signaal geeft een foutmelding

  • 11 July 2021
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb wifi plus met drie kastjes. Vanmorgen bleken de kastjes wel een WiFi signaal uit te zenden, maar er kwam geen internetdoor. Daarnaast gaf de tv een foutmelding. Je kon wel de gegevens van de zender zien, maar er kwam geen beeld. Dat gaf een fout melding. Vreemde is dat beide signalen, van internet en tv, op zolder wel goed door kwamen. Die zitten op dezelfde router, masr op andere poorten. Uiteindelijk heb ik het mesh netwerk herstart en de tv rechtstreeks op de router aangesloten (voor de tv beneden heb ik er een switch tussen zitten). Die switch lijkt dus stuk te zijn. Iemand een verklaring waarom er een WiFi storing tegelijkertijd optreedt met een kapotte switch. Dat is voor mij net iets teveel toeval.... 

icon

Beste antwoord door Ginny 13 July 2021, 12:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Hoi @Bernd_Evers, ik help je graag verder! Allereerst zou ik je willen vragen om de switch ertussenuit te halen en de TV Boxen direct op het modem aan te sluiten. De TV Boxen geven nu beide een foutmelding wanneer ik jouw verbinding bekijk, dit kan gebeuren wanneer je de boxen op een switch aansluit. Zou je eens willen kijken hoe het daarna met de verbinding gesteld is? Hoe is de verdeling van de wifipunten, hebben deze een goede overlap met elkaar zodat je overal een optimaal signaal hebt?

Reputatie 1

Hoi @Ginny ,

Ik heb de switch ertussenuit gehaald. Ik heb nu wel beeld en geluid. Probleem lag duidelijk bij de switch. Qua dekking van het WiFi signaal heb ik volgens mij wel een goede overlap. Ik vermoed dat die switch op de een of andere manier het WiFi signaal verstoorde. Geen idee hoe. Gisteren heb ik de switch er weer ff tussen gezet en meteen vloog de WiFi eruit. Heel vreemd. Ik heb dus een nieuwe switch besteld.…

Groet, Bernd 

Reputatie 6

Hoi @Bernd_Evers, wat fijn dat de oorzaak gevonden is! Natuurlijk niet fijn dat de switch een verstoring ervaart, maar dit is gelukkig iets wat redelijk snel te verhelpen is.

Reageer