Beantwoord

Wifi gooit me er steeds uit, gisteren pas begonnen


Hallo, zoals de titel beschrijft, ben ik sinds gisteren klant geworden (Yay!). Alleen sinds gisteren ervaar ik alleen naar problemen met het internet.

 

De monteur is langsgeweest, internet aangesloten en hij deed het.. Voor 10 minuten.. Tijdje later deed hij het volledig alleen kan de Smart TV nu niet verbinden. (alle informatie kan hij niet uit het modem halen, o.a. IP adres, Subnetmasker, Gateway en DNS Server staan allemaal op 0.0.0.0)

 

Verder ervaren wij hier ook andere problemen, ik die op de pc zit en na een paar tellen het internet uitgaat, me vriendin die zit te netflixen die na 10 minuten steeds haperend beeld heeft ect. Ik heb de probleemoplossing gebruikt van mijn pc en die kan de proxyserver niet automatisch vinden. 

 

De stappen die ik al ondernomen heb:

- internet aan uit zetten voor 10 en 30 seconden en 1 minuut.

- Wifi splitsen naar 1 van 2.4G en 1 van 5G

- Easymesh uitzetten

- Handmatig overal IP's inzetten (geen succes)

- klantenservice bellen (zonder enig geluk)

- Software reset (d.m.v. Klantenservice bellen)

 

Mijn vraag is, kan iemand helpen dat ik niet steeds van het netwerk word afgegooid? Het is heel vervelend :(

 

Edit: Ik heb de nieuwste modem, die zyxel T54 volgensmij

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 April 2023, 10:12

Bekijk origineel

29 reacties

@UsefullSpoon

Bovenaan moet je als het goed is een gebruikersnaam en wachtwoord invullen, zodra je DHCP selecteert hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Dan save en kijken of het werkt.

Hij werkt, alleen heb ik maar 50mbps.. Welke settings zorgen voor een betere snelheid? 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Ik ben helaas niet bekend met alle instellingen maar voor zover ik weet zou er geen beperking op de snelheid moeten zitten met een TP-LINK.

Welke snelheid hoor je bekabeld te halen? Herstart de mediaçonverter eens en doe dan een bekabelde speedtest op je laptop met de Ookla speedtest, kan je de resultaten hier delen?

Werkt de WiFi nu wel naar behoren?

@UsefullSpoon

Ik ben helaas niet bekend met alle instellingen maar voor zover ik weet zou er geen beperking op de snelheid moeten zitten met een TP-LINK.

Welke snelheid hoor je bekabeld te halen? Herstart de mediaçonverter eens en doe dan een bekabelde speedtest op je laptop met de Ookla speedtest, kan je de resultaten hier delen?

Werkt de WiFi nu wel naar behoren?

Upload is 200mbps sneller. Soms 3x zoveel. 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Heb je een 1000/1000 abonnement? Sluit nu de Zyxel-T54 weer eens aan en doe dan weer een bekabelde speedtest om te kijken of je dan een hogere snelheid haalt. Probeer zoveel mogelijk achtergrond apps te sluiten.

Als de WiFi op de TP-LINK wel goed werkt zonder weg te vallen dan is dat probleem ook opgelost. Was je wel verbonden met de 5 GHz band?

Reageer