Wifi is traag en valt regelmatig weg

  • 8 June 2023
  • 7 reacties
  • 68 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

sinds begin dit jaar overgestapt van 20 naar 100 mb up/download. Echter merk ik totaal geen verschil in snelheid en vind ik de wifi langzamer dan voor de switch. Ook valt het internet regelmatig weg.

andere kanalen heb ik al geprobeerd net als aan en uit zetten zonder echt resultaat. 

Jammer dat ik deze keuze gemaakt heb, want ik heb er nog geen profijt van. 

de daytrek is van 2017 en dus misschien ondertussen al wel verouderd met alle nieuwe technologie en ontwikkelingen die plaats vinden. 

Mijn huis is dusdanig klein dat een wifi punt geen meerwaarde heeft. Dus op dat advies zit ik niet te wachten. 

Graag zie ik een reactie tegemoet hoe dit vlug op te lossend, want dit frustreert op het moment. Kan niet eens een filmpje kijken of hij moet weer 10 minuten laden. 

 

groet Wenli

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hey @wenli, welkom op de Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. De DrayTek is inderdaad een verouderd modem, hiervoor worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Ik heb je daarom meteen een nieuw modem opgestuurd. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Je ontvangt een bericht om de afspraak in te plannen en je kan de zending volgen in My T-Mobile. Kan je aan mij laten weten of dit de wifi verbinding verbeterd is? Talk soon!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wenli, welkom op de Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. De DrayTek is inderdaad een verouderd modem, hiervoor worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Ik heb je daarom meteen een nieuw modem opgestuurd. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Je ontvangt een bericht om de afspraak in te plannen en je kan de zending volgen in My T-Mobile. Kan je aan mij laten weten of dit de wifi verbinding verbeterd is? Talk soon!

Hey @wenli, welkom op de Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. De DrayTek is inderdaad een verouderd modem, hiervoor worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Ik heb je daarom meteen een nieuw modem opgestuurd. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Je ontvangt een bericht om de afspraak in te plannen en je kan de zending volgen in My T-Mobile. Kan je aan mij laten weten of dit de wifi verbinding verbeterd is? Talk soon!

 

Top, wat fijn zo’n vlugge reactie! Meteen een afspraak gemaakt! Je hoort het zodra het geïnstalleerd is en het werkt!

 

 

Hey @wenli, welkom op de Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. De DrayTek is inderdaad een verouderd modem, hiervoor worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Ik heb je daarom meteen een nieuw modem opgestuurd. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Je ontvangt een bericht om de afspraak in te plannen en je kan de zending volgen in My T-Mobile. Kan je aan mij laten weten of dit de wifi verbinding verbeterd is? Talk soon!

Dag @Tommie

Guidion is geweest en tot zover is het al een stuk verbeterd! 

  • wat ik jammer vind is dat t-mobile weet dat de draytek oud is. Ik mijn abonnement gewijzigd heb omdat ik dacht mijn internet is niet zo vlug meer. Blijkt het niet aan helemaal aan het abonnement te liggen, maar aan de modem. Wat ik jammer vind is dat er van uit tmobile niet meteen actie is ondernomen terwijl er wel voor het hogere abo betaald wordt voor slechter internet. 
  • ander punt is dat de medewerker van Guidion mijn mijn abonnement liet zien, de gegevens die de medewerker liet zien komen niet overeen met wat ik denk dat mijn abonnement is.  dat betekend dat: of Guidion hun informatie fout is of ik al maanden teveel betaal.  

@Tommie zie je nog mogelijkheid om hiernaar te kijken, zodat ook hier een goede oplossing uit mag komen.   

dank je wel alvast! 

Reputatie 7
Badge +9

@wenli bedankt voor je terugkoppeling.

Ik check dit graag voor je, zou je kunnen opsommen wat er precies niet klopt aan je abonnement? Dan kijk ik het allemaal voor je na en hopelijk kan ik je dan wat meer duidelijkheid geven!

@wenli bedankt voor je terugkoppeling.

Ik check dit graag voor je, zou je kunnen opsommen wat er precies niet klopt aan je abonnement? Dan kijk ik het allemaal voor je na en hopelijk kan ik je dan wat meer duidelijkheid geven!

Hoi @Tommie , volgens guidion heb ik een 20/20 abonnement

echter heb ik op 2 januari 2023 het abonnement verhoogd naar 100.  Ik betaal nu voor 100, terwijl de gegevens bij guidion 20 aangeven.  dus ergens is een correctie niet goed doorgevoerd en betaal ik of te veel of guidion loopt 6 maanden achter met zijn admin. 

 

Dank je wel alvast voor het uitzoeken. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@wenli ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Deze staat wel op 100 Mbit/s net als je abonnement. Kan je een bekabelde snelheidstest via speedtest.net doen en vervolgens een screenshot maken en hier delen? Op deze manier kunnen we kijken of je de gewenste snelheid behaald!

Hoi Tommie,

ik krijg het even niet voor elkaar om een screenshot up te loaden. 

Maar ik heb getest en de speedtest geeft aan met een lan verbinding tussen de 100 en 130. fluctueert som een beetje, maar zeker niet ontevreden.

Dank je wel voor je tijd, je hulp voor het uitzoeken en meteen actie ondernemen. 

 

Groet, Joëlle 

Reageer