Beantwoord

wifi loopt via buitenland?

  • 3 November 2021
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Ik heb eigen website die niet toegankelijk is voor gebruikers buiten nederland (tegen hacken).

Probleem is dat ik op mijn eigen wifi (in mijn praktijk in Leiden) nu ook niet op mijn site kan, krijg melding:

“Helaas - Deze website is alleen toegankelijk voor bezoekers uit Nederland”

 

Weet iemand een oplossing? bvd!

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 November 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

@karelkrikke Het ligt niet zo zeer aan de plugin, waaraan het wel kan liggen is de gebruikte database. In dit geval maakt deze plugin ( iQ Block Country plugin ) gebruik van de Maxmind GeoIP database.

Met alleen het updaten van de ( iQ Block Country plugin ) ben je er nog niet, je zou eens kunnen vragen aan je webhost of ze naast de plugin ook direct de GeoLite2-Country.mmdb hebben ge-update.

 

Zelf zou je eventueel ook nog even iets kunnen testen, als je jouw IP-Adres niet weet, ga even naar https://watismijnip.nl/ selecteer en kopieer je IP-Adres, ga vervolgens naar de website van Maxmind https://www.maxmind.com/ en paste hier je IP-Adres bij "Try our demo”.

 

Komt de locatie overeen met waar je praktijk zich bevind? Mooi, dan kunnen we stellen dat de database niet is geupdate en je webhost dit dus nog even in orde moet maken. Klopt de getoonde informatie niet? Dan is het aan T-Mobile om een ticket in te schieten bij Maxmind en de wijzigingen door te geven.

Vraagje;

Wat zie je trouwens staan achter ISP, Organization en Domain ??

 

@Lisa - Het zouden een paar oorzaken kunnen zijn. De database die verouderd is, Maxmind die haar databases nog niet heeft geactualiseerd etc. 

Ik heb eigen website die niet toegankelijk is voor gebruikers buiten nederland (tegen hacken).

 

Beter iets qua beveilig dan geen beveiliging, echte kwaadwillende zullen gebruik maken van een VPN (Virtual Private Network) en niet met hun eigen IP-Adres allerlei geintjes uithalen.

 

Probleem is dat ik op mijn eigen wifi (in mijn praktijk in Leiden) nu ook niet op mijn site kan, krijg melding:

 

Als je verbinding hebt met je wifi in de praktijk, kun je dan eens kijken op https://whatismyipaddress.com/ hier zou je moeten zien wie je internet provider is alsmede het land, de plaats en provincie. Dit zelfde kan je ook doen via https://www.ip2location.com/ waar je nog meer details kunt zien. Als de gegevens van je internet provider niet overeenkomen dan is het subnet (een reeks IP-Adressen) van je internet provider recent overgenomen en nog niet doorgevoerd in diverse databases.

Voorbeeldjes;

whatismyipaddress.com

 

ip2location, niet helemaal accuraat qua plaats, regio etc. maar gaat hierbij even om het land.

Neem dan eens even contact op met de webhoster ( of webdesigner ) van je website en vraag hen of ze een controle kunnen doen hoe oud de Geo database is die ze gebruiken en hoe je IP-Adres daar in voor komt.

dank voor antwoord, ik heb t meteen getest: IP is de plek waar  mijn praktijk zich bevindt. Ik vraag mijn webhoster om even dbase te checken/te updaten. Antwoord op je vraag naar ISP, Organization en Domain, hieronder!

 

T-Mobile Netherlands T-Mobile Netherlands

glasoperator.nl

dank voor antwoord, ik heb t meteen getest: IP is de plek waar  mijn praktijk zich bevindt. Ik vraag mijn webhoster om even dbase te checken/te updaten. Antwoord op je vraag naar ISP, Organization en Domain, hieronder!

 

T-Mobile Netherlands T-Mobile Netherlands

glasoperator.nl

 

De informatie omtrent je IP-Adres is dus correct bij Maxmind, hiermee zouden we er in principe dus vanuit kunnen gaan dat de GeoIP database op de server bij je webhost niet up to date is. Als het goed is, zou na het updaten van de Maxmind Geoip database, alles moeten werken.

 

Reputatie 7

Hi @karelkrikke, super dat je gelijk de tips van @Gerrit078 hebt opgevolgd! Wat balen dat je nog steeds last hebt van dezelfde fout. Weet jij toevallig nog iets dat zou kunnen werken @Gerrit078? Fingers crossed dat hier nog een andere oplossing voor is! 😊

bedankt voor t advies, ik heb het opgevolgd en webhoster even gevraagd om er naar te kijken, dit was zijn reactie:

 

“k heb je website, themas en plugins (incl: de iQ Block Country plugin)” vernieuwd”

 

helaas krijg ik nog steeds dezelfde fout...wat nu? bvd!