Beantwoord

wifi meerdere apparaten geeft problemen

  • 18 September 2021
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Als ik tv kijk en mijn dochter tegelijkertijd op haar telefoon die verbonden is met wifi, zie ik meteen blokjes in het tv scherm. En het scherm loopt dan vast en het geluid hapert?

hoe kan ik dit verhelpen? 
2/3 apparaten tegelijkertijd op de WiFi zou toch moeten kunnen?

Ik heb een zyxel t-50 modem.

icon

Beste antwoord door Ginny 20 September 2021, 12:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hartmas 

Is alleen de Zyxel-T50 in gebruik?

Is de tv box ook rechtstreeks op de modem aangesloten en wanneer er bedraad gebruik gemaakt wordt van het internet heb je hetzelfde probleem dan ook?

Standaard kan de Zyxel 32 WiFi cliënten aan.

32?? Oh wow!

Ja, de tv box zit rechtstreeks in de modem.

Ik heb weleens me laptop bedraad gebruikt. Toen had ik dit probleem idd niet.

Echt alleen als me dochter bv. YouTube op haar telefoon kijkt via WiFi.

Reputatie 7
Badge +15

@Hartmas

Hmm, dat lijkt dan de WiFi te zijn die voor problemen zorgt.

Al eens een fabrieksreset gedaan door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Let er op dat hierna de WiFi naam en wachtwoord weer gelijk zijn aan hoe ze achter het modem staan.

Reputatie 7
Badge +4

Welke snelheid haal je met internet ?

Tv + YouTube zal je ongeveer 20~ 30 Mbps nodig hebben

Reputatie 6

Hoi @Hartmas, welkom op de Community! Ik heb direct jouw verbinding bekeken en zie daar geen bijzonderheden verschijnen. Wel zie ik dat de apparatuur al geruime tijd online is. Een zogenoemde powerflip kan kleine issues zoals deze vaak gemakkelijk verhelpen. 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Hierna zou alles weer vlekkeloos moeten verlopen. Hou je mij op de hoogte?