Beantwoord

Wifi netwerk 2.4hz en 5hz loskoppelen

  • 6 June 2023
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb nu al enkele dagen last van het volgende.

De WiFi netwerken 2.4 en 5hz blijven steeds automatisch gekoppeld worden.

Ondanks dat ik easymesh uit heb staan, en ik meerdere malen het vinkje bij dezelfde instellingen gebruiken voor 2.4 en 5 uit heb staan. 
 

Ieder keer wanneer mijn verbinding weg valt zie ik dat de netwerken weer “gekoppeld” zijn. 
Dit begint redelijk frustrerend te worden omdat ik nu al voor de 4de keer de netwerken “los koppel” van uit de modem instellingen.

Waar ligt dit aan? Komt dit misschien door de WiFi versterker die ik boven heb? 
 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 June 2023, 09:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LuckySEVEN 

Goed dat je de eerst stappen al hebt gedaan 🙂

Bij draadloos, easymesh, easymesh uitschakelen en toepassen.

Bij draadloos, algemeen het vinkje bovenaan voor instellingen hetzelfde houden uitvinken.

Kies daar dan 5 GHz, verander de netwerknaam en wachtwoord en klik op toepassen.

Nu moet je 2 netwerken in de netwerklijst zien 👍

Oh sorry ik las het laatste niet over de WiFi versterker, maar als die van T-Mobile is dan werken beide apparaten alleen in een mesh netwerk als je één netwerk hebt.

Bedankt voor de snelle terugkoppeling, en ik heb inderdaad een versterker op de bovenste verdieping. 
 

Springt die daardoor om de zoveel tijd terug op 1 “gezamenlijke” netwerk? Dus als ik gescheiden netwerken wil zou ik deze moeten loskoppelen? 

Reputatie 7
Badge +15

@LuckySEVEN 

Dat klopt, wanneer je alleen gebruik maakt van de modem/router dan kan je beide netwerken splitsen.

Reageer