Beantwoord

WIFI netwerk valt regelmatig volledig uit (Huawei)


Reputatie 1

Sinds een paar dagen valt meerdere keren per dag het volledige WIFI netwerk uit; zowel het 2.4 als 5GHz netwerk zijn dan volledig verdwenen. Dit gebeurt op alle devices: laptops, tablets, telefoons. Ik moet het modem handmatig uit- en weer aanzetten om weer te kunnen verbinden. Beide netwerken verschijnen tot aan de herstart ook niet meer in de lijst met beschikbare WIFI ssid’s.

Daarnaast is de 5GHz verbinding al maanden instabiel, na verloop van tijd (enige dagen tot weken) moet het modem gereset worden omdat er geen data meer binnenkomt wanneer er verbinding is met dat netwerk. Het 2.4GHz werkt dan nog wel, waardoor gelukkig een soft reset via het menu nog mogelijk is.

icon

Beste antwoord door Phrenetic_NL 5 March 2021, 19:55

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hi @Phrenetic_NL Ik kijk graag met je mee hoe we dat op kunnen lossen! Heb al eens een factory reset van de modem geprobeerd? Deze kan je uitvoeren door het kleine ‘reset’  knopje ene aantal seconden in te houden met een tandenstoker of paperclip. 

Wat gebeurt er met de bekabelde verbinding op het moment dat het gebeurt, ervaar je hier dan ook problemen mee of blijft deze probleemloos werken? En welke lampjes zie je nog branden op de modem op het moment dat het gebeurt? Ik hoor het graag!

Reputatie 1

@Brian Factory reset vandaag uitgevoerd. LAN verbinding heb ik niet getest, maar ik vermoed dat daarmee, en met de internetverbinding, niets mis was. LAN lampjes knipperden ook nog gewoon. Het WIFI lampje was uit. Gister 3x op een dag het modem moeten rebooten vanwege dit probleem, vrij kort na elkaar. Nu afwachten of de reset geholpen heeft.

Reputatie 1

@Brian En het probleem is de laatste paar dagen weer terug. Wifi valt een paar keer per dag volledig uit en werkt weer na een reset van het modem. Ik ga maar weer een factory reset doen dus. Is het normaal dat je dit 3 a 4x per jaar moet doen...? 

Reputatie 7
Badge +15

Als alles gewoon goed werkt dan hoor je eigenlijk geen fabrieksreset te moeten doen.

Het kan wellicht met de modem te maken hebben.

Reputatie 1

@Waqqas Dat lijkt mij ook… Het heeft bij de vorige problemen wel geholpen, ik heb het modem een aantal maanden niet hoeven te herstarten. Maar misschien is er toch meer aan de hand, gisteravond al binnen een paar uur na de reset weer moeten herstarten. Ik was op dat moment aan het streamen via een app op de tv en die is met een netwerkkabel verbonden. Ook daar viel de hele verbinding weg, dus waarschijnlijk liep het modem volledig vast. Na herstart alles weer normaal, voorlopig...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Phrenetic_NL, dit probleem ben ik eerder tegengekomen in de Huawei en dat was oplosbaar toen de Zyxel (T-50) aangesloten werd. Kan ik dit ook voor jou in orde maken? Zo ja: houd er alsjeblieft rekening mee dat de nieuwe apparatuur wordt aangesloten door een gediplomeerd monteur van Guidion (dat is altijd het geval bij Glasvezel). Je kunt dan na de bestelling een afspraak maken met hen om de Zyxel + Media Converter te laten installeren. 

Vanaf maandag is onze technische dienst weer bereikbaar en kan ik de modemruil aanvragen voor je - mocht dit wenselijk zijn natuurlijk!

Reputatie 1

@Jason Het is het proberen waard, maar daar hoeft de mediaconverter toch niet voor vervangen te worden? Volgens mij is de MC die ik nu heb dezelfde als die met de Zyxel wordt geleverd (CTS). 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Phrenetic_NL, bij een modemruil van Huawei of Draytek naar Zyxel wordt altijd een nieuwe Media Converter geleverd. Het pakket kan niet anders verstuurd worden dan met converter. Normaliter zou je zeggen: ik sluit de Zyxel op de huidige converter aan en klaar is Kees, maar dat werkt in dit geval net ietwat anders, sorry! 

Reputatie 1

@Jason Zou je dit in gang willen zetten? Gister was het weer raak...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Phrenetic_NL, het is in gang gezet. Je zult binnen vijf dagen het pakket ontvangen en enkele dagen daarvoor ontvang je een track&trace-code waarmee je de bezorgstatus 24/7 in de gaten kunt houden - zo weet je precies wanneer je de installatieafspraak kunt inplannen! 👍

Reputatie 1

Bedankt @Jason, ik heb de mail ontvangen!

Heel vaak - 2x per dag - geen wifi. Lijkt erg op glitches in internet glasvezel. Dit omdat meermaals mede het wereldbolletje ook rood staat.
Zegt t-mobile nu dat het modem - ik heb zyxel - het probleem is? En wat is een  Mediaconverter en waar zit die in het huisnetwerk?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rahrah 

Het doosje waar de binnenkomende glasvezelkabel op is aangesloten is het glasvezelkastje, van hier gaat een dun kabeltje naar de mediaconverter dit kan een klein wit of zwart apparaatje zijn en hierop zit de modem aangesloten met een internetkabel.

Van dat kleine zwarte of witte apparaatje moet je dan even de stroom voor ongeveer 20 seconden eraf halen om hem te herstarten.

Reputatie 4

Heel vaak - 2x per dag - geen wifi. Lijkt erg op glitches in internet glasvezel. Dit omdat meermaals mede het wereldbolletje ook rood staat.
Zegt t-mobile nu dat het modem - ik heb zyxel - het probleem is? En wat is een  Mediaconverter en waar zit die in het huisnetwerk?

Hoi  rahrah, Valt alles echt volledig weg? Of zie je het signaal wel maar kan je niet verbinden? En of voelt het instabiel? Zoja zou u dit kunnen proberen https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen omdat die van T-Mobile niet de beste zijn

 

Moderator edit: eerdere reactie verwijderd wegens dubbele post.

Reageer