Beantwoord

wifi niet zichtbaar op desktop

• 5 November 2022
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

Gisteren is t-mobile thuis bij me geïnstalleerd met een zyxel t 54 modem. De wifi werkt op alle apparaten behalve op de desktop computer (Windows 7) met externe USB wifi adapter (Tp-link WN822N V5). De nieuwste drivers voor de wifi ada5zijn geïnstalleerd. Het vorige wifi van ziggo werkte gewoon. Alle wifi,'s van de buren, zelfs 3 huizen verder, zijn zichtbaar.  Ook ca. 5 netwerken van t-mobile van de buren zijn zichtbaar maar helaas het eigen netwerk niet. 

Please help. 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 November 2022, 13:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Bogenschütz,

Het nieuwe T54 modem gebruikt WiFi 6 met een nieuwer protocol. Wat oudere apparatuur kan deze mogelijk niet ontvangen. Zie ook onderstaande topic:

WiFi 6

Je zou het WiFi protocol kunnen aanpassen in het modem, of een bedrade verbinding gaan gebruiken. Eventueel bedraad verbinden met een WiFi versterker, of een T-mobile WAP. (Wireless Acces Point)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Bogenschütz 

Ik heb hier een oude HP laptop met Windows 7.

Deze werkt alleen op de 2,4 GHz functie en de beveiligingsmodus moest worden aangepast naar WPA2-PSK. Dit doe je door in te loggen op de router interface, menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies bij beveiligingsmodus voor WPA2-PSK.

Hallo Bogenschütz,

Het nieuwe T54 modem gebruikt WiFi 6 met een nieuwer protocol. Wat oudere apparatuur kan deze mogelijk niet ontvangen. Zie ook onderstaande topic:

WiFi 6

Je zou het WiFi protocol kunnen aanpassen in het modem, of een bedrade verbinding gaan gebruiken. Eventueel bedraad verbinden met een WiFi versterker, of een T-mobile WAP. (Wireless Acces Point)

Mvg. Marcel

Ik heb de instellingen van de router aangepast van 802.11b/g/n/ax Mixed naar 802.11b/g/n Gemengd voor 2,4 GHz en 5 Ghz. Helaas heeft dit niet geholpen.

Een bedraade verbinding tot de T54 s ruimtelijk niet mogelijk. Zou een nieuwe wifi adapter met wifi 6 helpen - echter leest mijn actuele ook al de hele buurt uit. Misschien zit ik dan straks steeds nog met hetzelfde probleem?

Kun je  Wifi versterker zonder kabel aansluiten, en hieraan met kabel een desktop aansluiten? Welke zijn compatibel met de T54? Huren bij T-mobile vind ik op lange termijn geen oplossing.

Hallo @Bogenschütz 

Ik heb hier een oude HP laptop met Windows 7.

Deze werkt alleen op de 2,4 GHz functie en de beveiligingsmodus moest worden aangepast naar WPA2-PSK. Dit doe je door in te loggen op de router interface, menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies bij beveiligingsmodus voor WPA2-PSK.

Dank je wel voor de reactie. Ik heb dit ook probeert. Helaas zonder resultaat. 

Reputatie 7
Badge +20

@Bogenschütz

Alle mogelijke opties zijn genoemd voor de Zyxel-T54 maar anders kan je gebruik maken van powerline adapters en de pc bekabeld aansluiten op een adapter in de buurt. Een TP-LINK Deco zit is ook een optie. Dan kun je de WiFi op de Zyxel-T54 uitschakelen, de Deco's draadloos met elkaar verbinden en de pc bekabeld op een Deco aansluiten.

Reageer