Beantwoord

wifi niet zichtbaar op desktop

  • 5 November 2022
  • 9 reacties
  • 552 Bekeken

Gisteren is t-mobile thuis bij me geïnstalleerd met een zyxel t 54 modem. De wifi werkt op alle apparaten behalve op de desktop computer (Windows 7) met externe USB wifi adapter (Tp-link WN822N V5). De nieuwste drivers voor de wifi ada5zijn geïnstalleerd. Het vorige wifi van ziggo werkte gewoon. Alle wifi,'s van de buren, zelfs 3 huizen verder, zijn zichtbaar.  Ook ca. 5 netwerken van t-mobile van de buren zijn zichtbaar maar helaas het eigen netwerk niet. 

Please help. 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 November 2022, 13:28

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Bogenschütz,

Het nieuwe T54 modem gebruikt WiFi 6 met een nieuwer protocol. Wat oudere apparatuur kan deze mogelijk niet ontvangen. Zie ook onderstaande topic:

WiFi 6

Je zou het WiFi protocol kunnen aanpassen in het modem, of een bedrade verbinding gaan gebruiken. Eventueel bedraad verbinden met een WiFi versterker, of een T-mobile WAP. (Wireless Acces Point)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bogenschütz 

Ik heb hier een oude HP laptop met Windows 7.

Deze werkt alleen op de 2,4 GHz functie en de beveiligingsmodus moest worden aangepast naar WPA2-PSK. Dit doe je door in te loggen op de router interface, menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies bij beveiligingsmodus voor WPA2-PSK.

Hallo Bogenschütz,

Het nieuwe T54 modem gebruikt WiFi 6 met een nieuwer protocol. Wat oudere apparatuur kan deze mogelijk niet ontvangen. Zie ook onderstaande topic:

WiFi 6

Je zou het WiFi protocol kunnen aanpassen in het modem, of een bedrade verbinding gaan gebruiken. Eventueel bedraad verbinden met een WiFi versterker, of een T-mobile WAP. (Wireless Acces Point)

Mvg. Marcel

 

Ik heb de instellingen van de router aangepast van 802.11b/g/n/ax Mixed naar 802.11b/g/n Gemengd voor 2,4 GHz en 5 Ghz. Helaas heeft dit niet geholpen.

Een bedraade verbinding tot de T54 s ruimtelijk niet mogelijk. Zou een nieuwe wifi adapter met wifi 6 helpen - echter leest mijn actuele ook al de hele buurt uit. Misschien zit ik dan straks steeds nog met hetzelfde probleem?

Kun je  Wifi versterker zonder kabel aansluiten, en hieraan met kabel een desktop aansluiten? Welke zijn compatibel met de T54? Huren bij T-mobile vind ik op lange termijn geen oplossing.

Hallo @Bogenschütz 

Ik heb hier een oude HP laptop met Windows 7.

Deze werkt alleen op de 2,4 GHz functie en de beveiligingsmodus moest worden aangepast naar WPA2-PSK. Dit doe je door in te loggen op de router interface, menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies bij beveiligingsmodus voor WPA2-PSK.

Dank je wel voor de reactie. Ik heb dit ook probeert. Helaas zonder resultaat. 

Reputatie 7
Badge +15

@Bogenschütz

Alle mogelijke opties zijn genoemd voor de Zyxel-T54 maar anders kan je gebruik maken van powerline adapters en de pc bekabeld aansluiten op een adapter in de buurt. Een TP-LINK Deco zit is ook een optie. Dan kun je de WiFi op de Zyxel-T54 uitschakelen, de Deco's draadloos met elkaar verbinden en de pc bekabeld op een Deco aansluiten.

Beetje laat maar ik heb precies het zelde probleem op mijn dochters laptop. Heb het modem al op g gezet en nog ziet hij deze niet. die van mijn zwager echter wel 60 meter verderop door muren heen. heb uit nood een kabel van de monteur van 15 meter gekregen deze leg ik door de kamer. mooi Kwalitatief Uitermate Teleurstellend modem/router

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rookin99 

Welke router heb je van T-Mobile? Als je de T54 hebt heb je gekeken of het helpt om 5 GHz uit te schakelen, WPA2-PSK selecteren als beveiligingsmodus bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, beveiligingsmodus of WiFi 6 uitschakelen door WiFi b/g/n gemengd te selecteren bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, 802.11 modus?

Kan de laptop wel andere netwerken zie en zijn alle drivers bijgewerkt?

Reputatie 7
Badge +5

…..

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend modem/router

@rookin99 

Leuk dat je deze oude regel nog weet te benoemen.

Maar het is een verkeerde gedachte. Het is niet de T54 router die gebruikt maakt van de nieuwste technieken maar de eigen apparatuur die verouderd is en achterblijft.

Een belangrijke optie is niet specifiek genoemd. Schakel de wifi-6 uit.
Ook het tijdelijk uitschakelen van de 5GHz wifi kan voor de oplossing zorgen.

De oude apparatuur kan dan verbinding maken met het 2.4GHz netwerk. Als deze verbinding gemaakt is en kan de 5GHz weer ingeschakeld worden.

Of schaf een moderne wifi-USB stick aan voor de oude laptop. Alleen heb je dan nog geen garantie dat die USB werkt op een ouder besturingssysteem als Windows7

Op deze manier heb ik diverse IoT apparaten (stekkerdozen - lampen) aan het werk gekregen.
Sommige apparaten raken na het inschakelen van de 5GHz toch de kluts kwijt, dan blijft alleen de optie over om het SSID ofwel de namen van de wifi 2.4 en 5 GHZ te wijzigen.

Heb alles geprobeert zelfs alleen g.  De laptop heeft Windows 10 dit was mijn eerste oplossing een upgrade van 7 naar 10. Heb 2.4 zelfde gelaten en 5 g met _5G dus anders hernoemd. Het enige wat ik nog niet geprobeert Heb is 5g uitzetten ga ik doen. Of de usb vervangen door een interne uit een andere laptop. Mijn zoontje heeft dit probleem niet en een 2e of 3e gen i5

Reageer