Beantwoord

Wifi Plus (6807) met T50 modem werkt niet

  • 10 September 2022
  • 10 reacties
  • 274 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 14 reacties

Beste Allemaal,

 

Ik weet het niet meer ……….😪

Heb vandaag Wifi versterker ontvangen.

De installatie gedaan zoals beschreven.

Wifi punt met kabel aan t50 modem en hem laten installeren, alles liep voorspoedig en alle lampjes brandde zoals aangegeven.

UTP kabel eruit gehaald ( waarna linklampje gelijk uitging ) en Wifi punt verzet naar de andere kamer.

Hem weet in stopcontact gedaan en hem weer laten opstarten, maar hij verbind met geen mogelijkheid.

Powerlampje brand groen, Link lampje blijft uit en Wifi lampje knippert groen.

Wat doe ik nou verkeerd !!!!!!!! 👺🤐

Kan iemand mij aub adviseren ….. , zou jullie dankbaar zijn.😀

 

Groet, Donar

icon

Beste antwoord door TechRacing93 11 September 2022, 15:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @donar 

Zou je de stappen zoals die hier staan beschreven eens kunnen uitvoeren? Lees alles zorgvuldig door.

Het Link lampje zou niet uit moeten zijn volgens het topic in de link.

Beste Waggas,

 

Heb alles al uitgeprobeerd.

Ik heb toch wel wat verstand van computers, dus snap er niets van.

Alleen wat ik me afvraag wordt de naam van de Wifi plus ook aangepast of blijft hij Zyxel - ….. heten, want zou wel moeten overgenomen worden van mijn eigen netwerk wat ik lees.

Heb ook de app MPro Mesh op mijn IPhone geïnstalleerd en ziet hem ook niet.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @donar 

Staat Easymesh nog aan op het modem? 

Kan je eens proberen het wifi punt dichterbij het modem te zetten. Als deze te ver staat kan het zijn dat die geen verbinding meer kan maken. 

Mocht dat niet werken doe het volgende; 

  • Zet het wifi punt naast het modem. 
  • Factory reset het wifi punt (10 seconden het reset knopje ingedrukt houden)
  • Laat het wifi opstarten 
  • Hou het WPS knopje op het modem ingedrukt tot dat het lampje orange gaat knipperen. 
  • Druk 1 keer op het WPS knopje op het Wifi punt. Power en Link zullen oranje gaan knipperen. 

 

Alleen wat ik me afvraag wordt de naam van de Wifi plus ook aangepast of blijft hij Zyxel - ….. heten, want zou wel moeten overgenomen worden van mijn eigen netwerk wat ik lees.

SSID en wachtwoord van het modem worden overgenomen door de WAP6807.

Beste TechRacing93,

Mpro Mesh staat uit in de t50 modem.

Ik heb volgens beschrijving het Wifi plus punt geïnstalleerd.

Heb hem naast het modem gezet, met utp kabel aangesloten en hem gepaird.

Dit ging gewoon goed, het link lampje ging branden na pairing.

Vervolgens verderop in de dezelfde kamer ( ca. 10 meter verderop, zonde muren etc. ertussen ).

Weer in stopcontact gestopt en dan blijft het Link lampje uit, hoe lang ik hem ook laat staan.

Heb dit wel meerdere keren gedaan, dus weer gereset en weer opnieuw gepaird.

Elke keer hetzelfde resultaat, jammer genoeg. 😪

Reputatie 7
Badge +15

@donar

Pair het WiFi punt eens wanneer hij op de juiste plaats staat (draadloos).

Laat het WiFi punt eerst opstarten, druk op de WPS knop van de modem en dan op die van het WiFi punt.

Het wifipunt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus.

@Waqqas  

Beste Waqqas,

Thanks voor je tip. Nu heeft hij hem wel te pakken.

Zie hem nu ook in mijn Mpro Mesh.

Maar blijf het toch raar vinden allemaal en weet niet hoe de ervaringen zijn van TMobile gebruikers maar mijn lampje is en blijft orange.

Dus m.a.w. het signaal is niet 100%, terwijl er geen opstakels zijn zoals muren, beton vloer etc.

Maar nogmaals bedankt voor je support.

Groet

Donar

Reputatie 6
Badge +3

 

Mpro Mesh staat uit in de t50 modem.

 

Mpro Mesh moet aanstaan in het modem om het goed te laten werken. Anders is de WAP6807 gewoon een repeater en heb je niet de voordelen van Mesh. 

 

Mpro Mesh staat uit in de t50 modem.

 

Mpro Mesh moet aanstaan in het modem om het goed te laten werken. Anders is de WAP6807 gewoon een repeater en heb je niet de voordelen van Mesh. 

 

Beste TechRacing93,

 

Heb mijn Mpro Mesh nu aangezet.

Maar vindt het vreemd dat in de beschrijving van TMobile dat niet vermeld wordt.

Voor een leek is het dan niet zo simpel om de Wifi Plus te installeren dan want volgens mij staat hij standaard uit, want denk ook dat 50% van de klanten niet eens weet hoe ze in het modem kunnen komen oftewel ze durven dat niet.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, ben er allemaal zeer mee geholpen.

 

Groet

Donar

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Donar,

Indien de wap draadloos wordt gebruikt geeft het middelste lampje aan of de afstand tot het modem goed is (groen), te dicht bij staat (oranje), of te ver weg (rood). Te dicht bij (oranje) maakt in principe niet uit, hij werkt dan gewoon goed.

Verder halen jullie "Easy mesh"  en "mpro mesh" door elkaar. Easymesh staat standaard aan in het modem, of het moet ooit uitgezet zijn.

De app heet Mpro mesh. Daarmee koppel je normaal gesproken de wap mee. (Icm wps)

Mvg. Marcel

Hallo Donar,

Indien de wap draadloos wordt gebruikt geeft het middelste lampje aan of de afstand tot het modem goed is (groen), te dicht bij staat (oranje), of te ver weg (rood). Te dicht bij (oranje) maakt in principe niet uit, hij werkt dan gewoon goed.

Verder halen jullie "Easy mesh"  en "mpro mesh" door elkaar. Easymesh staat standaard aan in het modem, of het moet ooit uitgezet zijn.

De app heet Mpro mesh. Daarmee koppel je normaal gesproken de wap mee. (Icm wps)

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

Bedankt voor je heldere uitleg.

Idd had in mijn vorige bericht het verkeerd geschreven, moest zijn “ Easy Mesh “

De Easy Mesh in mijn modem stond niet aan, dus heb ik aangezet.

 

Groet

 

Donar

Reageer