Beantwoord

Wifi Plus - apparaten hebben geen toegang meer tot internet.

  • 12 December 2022
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb drie Wifi Plus punten. Op advies van T-Mobile de punten gekoppeld via Wifi. Sindsdien en ik op mijn telefoon af super goede Wifi. Echter een aantal apparaten hier in huis heeft nu grote problemen. Mijn Chromebook werd iedere keer van de Wifi afgegooid. Lijkt meestal met de DNS server te maken te hebben. Dichtstbijzijnde Wifi Plus punt uitzetten, lost dat op. De laptop en iPhone van mijn dochter hebben ook problemen. Ook daar lijkt het gerelateerd aan de Wifi Plus punten.  De iPhone raakt helemaal niet verbonden. De laptop wel, maar zonder internet. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is? En vooral ook, wat eraan te doen is?

icon

Beste antwoord door Bernd_Evers 13 December 2022, 10:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bernd_Evers 

Wanneer de WiFi plus punten onderling verbinding maken via de WiFi dan kan het natuurlijk zo zijn dat de verbinding wordt beïnvloedt door externe factoren waardoor de verbinding slechter is.

Het kan soms al helpen om de WiFi plus punten te verplaatsen naar een andere plaats waar het signaal beter wordt ontvangen.

Reputatie 1

Signaal is het probleem niet. Dat is prima. Probleem is dat, mijn Chromebook bijvoorbeeld, meestal niet voorbij de DNS server check komt. Als het apparaat rechtstreeks verbonden is met de router wifi, die verder weg staat, dan gaat alles goed. Overigens is het niet elke keer dezelfde fout, die optreedt. Ik heb ook al een keer een firewall fout gehad, die onjuist was, trouwens.

 

Reputatie 1

Ik heb op mijn telefoon prima Wifi. Het Wifi punt staat dan 1 meter verderop. De iPhone van mijn dochter, die dan naast mijn telefoon ligt, komt niet op de Wifi. Dus signaal sterkte kunnen we wegstrepen als oorzaak.

Reputatie 1

Probleem is opgelost. In het kader van problemen met de TV is niet zo gek lang geleden mijn Router gereset. De wifi-punten heb ik geen reset gegeven. Op advies van T-Mobile gisteren dat alsnog gedaan. Dat helpt. Alles werkt weer als een zonnetje. Op de apparaten die het niet deden, gekozen voor netwerk vergeten en opnieuw koppelen. 

Reputatie 7

Hi @Bernd_Evers, wat super om te lezen dat je probleemvrij bent! 😁 Merci voor het aangeven van de uiteindelijke oplossing. Weet dat je hier altijd mag aankloppen als je nog andere vragen hebt.  

Reageer