Wifi plus kan ip adres niet verkrijgen

  • 1 January 2023
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Hallo,

 

Heb sinds vorige week een nieuw modem Zyxel T-50 door een monteur geinstalleerd gekregen.

Wou  wifi plus koppelen. Maar dan zegt hij dat hij het ip adres niet kan vinden.

Wat kan ik hier aan doen?

 

Maarten

Cheyenne van Odido 1 jaar geleden

Hi @Maarten42, dank voor het starten van dit topic! Ik help je graag. Ik ben benieuwd waar je deze melding precies te zien krijgt. Ik wil je sowieso vragen om het installeren eens helemaal opnieuw te proberen en dus eerst alles los te koppelen. Volg vervolgens stap voor stap dit topic. Kom je er niet uit, check dan deze stappen op onze website. Hiermee moet het helemaal goed komen! Geen geluk? Laat mij dan precies weten wat er niet goed gaat, waar je deze melding krijgt en of je dit probleem bijvoorbeeld op ieder apparaat in huis hebt, of bepaalde apparaten het netwerk wel kunnen vinden. Dankjewel en succes!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Maarten42, dank voor het starten van dit topic! Ik help je graag. Ik ben benieuwd waar je deze melding precies te zien krijgt. Ik wil je sowieso vragen om het installeren eens helemaal opnieuw te proberen en dus eerst alles los te koppelen. Volg vervolgens stap voor stap dit topic. Kom je er niet uit, check dan deze stappen op onze website. Hiermee moet het helemaal goed komen! Geen geluk? Laat mij dan precies weten wat er niet goed gaat, waar je deze melding krijgt en of je dit probleem bijvoorbeeld op ieder apparaat in huis hebt, of bepaalde apparaten het netwerk wel kunnen vinden. Dankjewel en succes!

Wifi punt zegt verbinding mislukt, en kan ipadres niet vinden. Dit zegt hij op smartphone en laptop.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maarten42, goed dat je dit doorgeeft! Welke kleur heeft het tweede ‘link’ lampje? Als het Wifi-punt goed verbonden is met het modem hoort dit lampje groen te branden. Mocht het lampje oranje branden, dan raad ik je aan om het Wifi-punt verder weg van het modem te zetten. Bij een rood lampje raad ik je aan om het Wifi-punt dichterbij het modem te plaatsen.

Mocht het link lampje niet branden, dan raad ik je aan om het Wifi-punt dicht bij het modem te zetten en het volgende te proberen:

  1. Geef het Wifi-punt een fabrieksreset door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van de WAP 5 seconden in te drukken. 
  2. Druk 5 seconden op de WPS-knop van je modem. 
  3. Controleer of het Wifi-lampje (WLAN) op je modem groen knippert. Zolang het Wifi-lampje knippert, staat de modem open voor verbinding met je Wifi-punt. 
  4. Druk kort op de WPS-knop van je Wifi-punt. Wacht eerst een paar seconden tot het power-lampje en wifi-lampje van je Wifi-punt oranje knipperen. Wacht daarna ongeveer 4 minuten. Je Wifi-punt en modem maken nu verbinding met elkaar. 
  5. Als het link-lampje continu oranje of groen is en het wifi-lampje groen knippert is de installatie gelukt en kan je het Wifi-punt op je gewenste plek zetten.

Mocht het niet lukken, dan hoor ik graag hoe de lampjes zich gedragen. Hoe dan ook komt dit helemaal goed! 🙂

Deze lampjes branden en als ik op het wifi pluspunt inloggen zegt hij dit.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Deze lampjes branden en als ik op het wifi pluspunt inloggen zegt hij dit.

Het Wifi punt neemt de netwerknaam en wachtwoord over van het modem. Degene die op de sticker staat van het wifi punt werkt dan niet meer. 

Reageer