Beantwoord

Wifi plus Zyxel 5ghz uitschakelen

  • 10 April 2021
  • 5 reacties
  • 3447 Bekeken

Hallo,

 

hoe kan ik (tijdelijk) mijn 5ghz uitschakelen van mijn WIFI? Ik maak gebruik van twee wifi acces points van Zyxel (mesh netwerk) en op mijn router moest ik wifi uitschakelen. Maar ik wil nu ene apparaat toevoegen aan mijn netwerk wat alleen 2.4ghz accepteert. Hoe zet ik dat tijdelijk uit op die WAP's? 

 

Hoor graag van jullie

 

MvG

Mustang1977-14

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 11 April 2021, 09:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mustang1977-14 

Waarom heb je eigenlijk de WiFi op de Zyxel uitgezet? De Zyxel werkt samen met de WiFi plus punten in een mesh setup.

Beste @Waqqas

Heb het niet uitgezet op mijn Zyxel (heb namelijk een Huawei router) ik bedoelde de Zycwl wifi access points van dat merk. 

Volgens de installatie handleiding moest de WiFi wel uit op de Huawei router. 

Mijn vraag is hoe ik 5ghz wifi even tijdelijk kan uitschakelen op de w.a.p. om een apparaat toe te kunnen voegen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Er is wel een stappenplan voor de Zyxel modem gedeeld door een gebruiker maar die werkt denk ik niet icm een Huawei.

De stappenplan kan je hier zien, scroll een beetje naar beneden en zie de reactie van Timo78.

Edit | de Huawei heeft 2 aparte netwerken voor wifi, dus wellicht kan je de WiFi van de Huawei gebruiken (2,4 GHz).

Beste @Waqqas 

Dank voor uw reactie.

Heb dit gelezen maar is inderdaad verschillend van mijn situatie. Ik heb een Huawei router met Zyxel acces points.

Ik kan de WiFi op de router wel weer aanzetten maar dan werken de wap's niet meer.

Wellicht handig als ik ook een Zyxel router zou hebben van Tmobile? 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Mustang1977-14,

Op zich kan je de wifi van de Huawei wel aanzetten, dat staat los van de wifi op je Zyxel a.p.'s. Zorg wel dat de wifi-naam afwijkend is en ze op verschillende kanalen staan.

Wil je de wifi op de Zyxel wap(s) tijdelijk uitzetten moet je als admin in de Zyxel wap inloggen. Wellicht lukt dat via de Mpro mesh app of anders het ip adres van de Zyxel opzoeken met b.v. de "fing" app, en dan inloggen met de admin gegevens die op de sticker van de Zyxel staan. Daarna zou je de wifi settings moeten kunnen aanpassen. Ik zou er dan 1 doen. En de andere Zyxel a.p. even uit laten.

Mvg. Marcel

Reageer