Beantwoord

wifi problemen en wifi versterker zendt geen 5ghz uit

  • 16 December 2022
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

Ik heb nu 1,5 maand glasvezel internet 1GB via t-mobile maar eigenlijk constant problemen. Hiervoor had ik KPN en zelden problemen. Bij mijn zoon valt geregeld de wifi weg, bij mijn partner ook terwijl ik wel goede wifi heb. Zij hebben nieuwe telefoons. Het is ook vaker zo dat het lijkt dat de wifi goed is maar bijvoorbeeld netflix of tik tok filmpjes niet laden. Dit is heel frustrerend. Wij zijn niet voor niets overgestapt naar een sneller netwerk. 

Ik heb al meerder malen gebeld met T-mobile en door een medewerker is mij geadviseerd om de kanalen te wijzigen, dit is ook gebeurd. Tevens gaf hij aan de 2,4 ghz en 5 ghz netwerken verschillende namen te geven. Hij dacht dat het bij de iphone van mijn zoon er misschien aan kan liggen dat hij bij het automatisch switchen van 2.4 naar 5 ghz de verbinding verliest. Echter nu het 2 aparte netwerknamen zijn en hij met 1 verbonden is dan nog heeft hij deze problemen. 

Tevens heb ik gecheckt bij het wifipunt welke boven staat, de 2,4 ghz wifi is daar perfect, echter 5 ghz zendt hij niet uit. Die komt alleen vanaf het modem van de kelder ? De PS4 van mijn zoon is via een kabel aan het wifipunt verbonden maar ook die stoort vaker. 

 

Hoe dit blijvend op te lossen ?

 

Ter info, ik heb het Xyzel T-54 modem en het nieuwste Zyxel wifipunt van tmobile.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 16 December 2022, 14:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

@Cinneke79 Het is niet de bedoeling om over hetzelfde onderwerp of over dezelfde vraag meerdere topics aan te maken, dit staat ook in onze huisregels. Je kunt deze hier nalezen: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

Alle topics worden op volgorde van binnenkomst beantwoord, dus maak je geen zorgen, één topic is voldoende en zo word je sneller geholpen! 😀 Zojuist heb ik jou ook beantwoord in jouw eerdere topic (Wifiproblemen en wifipunt zendt geen 5ghz uit | T-Mobile Community) en zet hierbij dit topic op slot.