WIFI punt kanal wijzigen

  • 25 April 2023
  • 11 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 1

Op mijn Wifi analyzer zie ik dat mijn Wifi-punt nog altijd een ander kanaal gebruikt als het modem.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze beide hetzelfde kanaal hebben?

Maw ik wil graag het kanaal van het Wifi-punt aanpassen.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hoi @ChrisWeertjes, als je bandsteering aan hebt staan zou de WAP het zelfde kanaal moeten overnemen.

Ik ga er van uit dat je met kanalen WLAN-channel bedoelt? Ook zie ik dat je in bezit bent van een T-54 in combinatie met de WAP6807, deze werken niet helemaal soepel met elkaar. Wat ik meteen voor je kan doen is de WAP6807 omwisselen voor de nieuwe WX5600. 

Ook zie ik dat je de 2.4 GHz frequentie op kanaal 9 hebt staan, dit is niet aanbevolen. Deze overlapt namelijk met kanaal 6, wat betekent dat de prestaties van het netwerk kunnen worden aangetast als beide kanalen worden gebruikt in de buurt van elkaar. Het wordt daarom niet aanbevolen om kanaal 9 te gebruiken op een 2.4 GHz verbinding.  

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ChrisWeertjes, als je bandsteering aan hebt staan zou de WAP het zelfde kanaal moeten overnemen.

Ik ga er van uit dat je met kanalen WLAN-channel bedoelt? Ook zie ik dat je in bezit bent van een T-54 in combinatie met de WAP6807, deze werken niet helemaal soepel met elkaar. Wat ik meteen voor je kan doen is de WAP6807 omwisselen voor de nieuwe WX5600. 

Ook zie ik dat je de 2.4 GHz frequentie op kanaal 9 hebt staan, dit is niet aanbevolen. Deze overlapt namelijk met kanaal 6, wat betekent dat de prestaties van het netwerk kunnen worden aangetast als beide kanalen worden gebruikt in de buurt van elkaar. Het wordt daarom niet aanbevolen om kanaal 9 te gebruiken op een 2.4 GHz verbinding.  

Reputatie 1

Ja, ik heb bewust kanaal 9 gekozen, omdat de buren in de lagere kanalen zitten.

Ik zou graag de WAP willen uitwisselen voor de nieuwere als het kan. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ChrisWeertjes

Het is niet mogelijk om op de Wifi punten de kanallen los in te stellen. 

Daarbij klopt het wat @Tommie zegt over Kanaal 9. Deze heeft overlapt met kanaal 7,8,10 & 11. 

Reputatie 7
Badge +9

@ChrisWeertjes ik heb zojuist de omruiling in gang gezet. Je ontvangt hier nog een bericht over, de bestelling is te volgen in My T-Mobile!

Zoals @Sven-TMT zegt, het is niet mogelijk om een kanaal los in te stellen op het wifi punt. Een bewuste keuze zou dan kanaal 11 zijn, met kanaal 9 overlap je juist andere kanalen, dit zorgt voor verstoringen. Kanaal 1, 6 of 11 zijn aanbevolen. Daar zou ik mee gaan spelen!😎

Reputatie 1

@Tommie Ook ziets... hoger dan kanaal 9 kon ik op het modem niet instellen.

Reputatie 7
Badge +9

@ChrisWeertjes dat is gek, dit zou wel moeten kunnen. Ik kan eventueel het kanaal op 11 zetten voor je, als je dat wilt. Geef maar een gil!😉

Hoi, 

Zojuist mijn wifi punt geïnstalleerd en bij mijn heeft de wifi versterker chanel 1 terwijl mijn modem chanel 6 gebruikt. 

Als ik in wifi analyser kijkt is chanel 1 een drukke bende,  waarom heeft mijn wifi punt niet het chanel overgenomen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Robert70, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De WLan-Channels staan op de automatische functie. Dit houd in dat het modem de beste channel zoekt op dat moment, de channel met het mindste verkeer. Je kunt dit vastzetten in het modem maar dat raden we niet aan. Hopelijk heb ik je meer duidelijkheid gegeven over de kanalen. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Hoi

Het gaat niet om het midden zelf maar het extra wifi punt wat is onlangs heb geïnstalleerd. 

 

Mvg

Robert

Hoi

Het gaat niet om het modem zelf maar het extra wifi punt wat is onlangs heb geïnstalleerd. 

 

Mvg

Robert

 

Reputatie 7
Badge +9

Het wifipunt werkt met hetzelfde Mesh systeem als het modem @Robert70

Reageer