Beantwoord

wifi punt werkt alleen bedraad

  • 1 January 2023
  • 15 reacties
  • 284 Bekeken

Heb een Zyxel T-50 modem en heb een wifi punt gekregen voor een stabieler verbinding op de 1e verdieping maar helaas werkt de wifi punt alleen bedraad. Heb alles gedaan zoals de beschrijving maar zodra ik deze van de kabel afhaalt gaat de 2e licht uit en is er geen verbinding meer mogelijk. Heb op de begaande vloer al een goede verbinding, de wifi punt was voor de 1e verdieping. Wie weet wat ik misschien verkeerd doet.

icon

Beste antwoord door Sanny64 18 January 2023, 22:22

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Sanny64, goed dat je een topic start! Met jouw modem moet Wifi Plus ook draadloos werken. Ik zou je willen vragen de gehele installatie opnieuw uit te voeren. Hoe je de installatie precies en op de juiste manier doet, lees je in dit topic. Als je het stap voor stap doorloopt, moet het lukken! Geen geluk? Check dan eens dit stappenplan op onze website. Hou je mij op de hoogte? Succes!

Alles geprobeerd apparaat werkt goed totdat deze van de bekabeling af gaat. Dan werkt die niet meer.

paring via wps gaat niet zonder bekabeling wat ik ook probeerd. 

ik zie dat er ook anderen zijn die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad. Ik ben niet technisch onderlegd maar kan wel een stappenplan volgen maar deze werkt niet bij mij.

sanny

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Sanny64

Kan je eens het volgende proberen. 

  • Zet je wifi punt naast het modem, zonder internet kabel aangesloten 
  • Reset zowel het wifi punt als modem. Dit kan door de reset knop 10 seconden ingedrukt te houden met een tandenstoker of iets dergelijks
  • Als beide helemaal zijn opgestart
    • Modem; Als het internet lampje brandt
    • WIfi punt; Als het powerlampje stopt met knipperen. 
  • Druk aan de achterkant van het modem op de WPS knop tot dat het WPS lampje orange gaat knippern 
  • Druk op de voorkant op de WPS knop van het wifi Punt. Let op 1 keer drukken is genoeg. Je hoeft hem niet ingedrukt te houden. Na een paar seconden zal de power en link led orange gaan knipperen. 

Als het koppelen is gelukt zal de link led op het wifi punt even uitgaan voordat die groen/oranje/rood wordt. En de powerled zal weer groen gaan branden. Mocht het mislukken zal de powerled rood gaan branden. 

Beste TechRacing93

Heb 4x gedaan wat je zei. Nu brandt de bovenste en de onderste groene lichten. De middelste blijft uit en ik kan niet verbinden. Heb deze bekabeld en kan nu wel verbinden. Denk dat er iets uitgeschakeld staat.

Maar het is niet gelukt, jammer

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sanny64

Ik heb even naar je aansluiting gekeken. Momenteel staat Easymesh uit op je modem en heb je de 2.4Ghz en 5Ghz gescheiden. Om je wifi punten draadloos te laten werken moet Easymesh aanstaan en 2.4Ghz en 5Ghz gecombineerd zijn. 

Heb je deze instellingen aangepast nadat je de stappen van @TechRacing93 hebt gevolgd?

Denk daarna Sven, ik ga het opnieuw proberen

Heb deze verbonden maar volgens mij werkt het nog steeds niet goed. De 2e licht dat het sterkte van de verbinding moet aangeven werkt niet zonder bedrading. En zonder is mijn internet heel langzaam.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sanny64, Ik heb even aan de achterkant gekeken en zie hier dat er een lease time error is ontstaan. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet  overeenkomt. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat het weten zodra alles opnieuw opgestart is. Hoor graag van je terug!

Prima, ik bel morgen voor de reset

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sanny64, is het gelukt om de reprovisie uit te laten voeren? 

Nee, ik ga nu bellen. Ik werk vanuit huis en kon niet eerder 

Helaas niet gelukt, zodra ik deze van de bekabeling haalt valt de wifi weg.

T mobile stuurt een ander wifipunt 

Reputatie 7

Hi @Sanny64, super fijn dat er een ander wifipunt jouw kant op is gestuurd als oplossing! Dankjewel voor het melden. Laat je het hier weten of je met dat nieuwe wifipunt helemaal probleemvrij bent? 💪

Joepie, eindelijk een wifipunt, dat nu wel werkt.  

Dat andere was idd kapot. 

Bedankt voor alle hulp

Sanny 

 

 

Reputatie 7

Hi @Sanny64, wat ontzettend fijn om te lezen! 😁 Top dat je nu weer probleemvrij bent, merci voor het melden. Maak er een mooie dag van! 

Reageer