wifi punten. krijg geen wifi vanuit de punten

  • 4 February 2023
  • 20 reacties
  • 264 Bekeken

Sinds kort glasvezel via tmobile. Aangesloten door monteur. Zo ook de wifi punten. Alles leek daar ok mee. Maar na op plek neer gezet te zijn zenden ze geen wifi uit. Lampjes zijn alle drie groen. Telefoon of ipad maakt ook verbinding maar wifi doet het niet. Al 4 x gereset en opnieuw verbonden met T54 router. 
 

geen succes. Gisteren ze hele nacht aangesloten laten zitten aan router. Net weer losgekoppeld en op plek neer gezet. Zelfde verhaal. Alles lijkt ok. Maar geen wifi. Dichterbij router ook niet. Verder weg ook niet… 

tmobile gebeld. Weten het ook niet. Monteur bellen (op mijn kosten…)

erg raar. En lastig. Wifi vanuit router haalt het niet naar slaap en werk kamer. 
 

iemand ervaring hiermee? 
 

stanley


20 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Stanley J,

Heb je de Mpro Mesh app geïnstalleerd?

Daarin kan je de status van de wap's zien. Ook kan je per wap de firmware-versie uitlezen. De wap's zouden, na één of twee dagen bekabeld aangesloten te zijn geweest, firmware-versie 22 moeten hebben. Als dit het geval is dan zouden de wap's moeten werken. Als de lampjes allemaal groen zijn en de app "Mesh online" aangeeft zou het goed moeten zijn. 

De WiFi 6 van het modem kan wel dominant zijn. Als je in de slaapkamer of werkkamer staat en je WiFi uit en aan zet op je telefoon, pakt hij de WiFi van de wap dan wel op?

Mvg. Marcel

Goedemorgen Marcel, ik ga straks even mpro mesh app installeren en de firmware checken. Heb ze gisterenavond weer vast bekabeld aan router gehangen. En merkte in de slaapkamer (via ipad) al dat ik toen vol wifi had daar. Dus vanuit woonkamer waar de router staat. Nu dus met die twee wifipunten erop aangesloten… 

Hoi Marcel. Zie nu via de app dat de WAP’s firmware:

V001(ABTB.2)b22W geïnstalleerd hebben. Is dat de juiste? 
 

 

Reputatie 7
Badge +2

Goedemorgen,

Inderdaad, "b22W" is de juiste versie.

Mvg. Marcel

Ok… dus dan zouden ze het nu moeten doen? Of kan ik ze beter nog ff aan router laten hangen? Eigenlijk heb ik nu ze beide naast router staan best goed internet overal in woning. Heb beneden woning/appartement dus de wifi hoeft niet door vloeren etc. Maar router alleen haalt het niet naar slaapkamer. Misschien moet ik maar kabel onder vloer door trekken… 

Reputatie 7
Badge +2

Als de wap's de juiste versie firmware hebben hoeven ze in principe niet meer bekabeld aangesloten te blijven. De wap's vlak bij het modem zetten heeft geen zin. Je zou inderdaad wel een kabel kunnen trekken en een wap in een andere ruimte bedraad aansluiten, dat is altijd beter dan draadloos.

Ok ga eens proberen. Het is wel zo dat het wifi bereik nu veel beter is. Zenden die WAPs sterker wifi uit dan de router zelf? Nu ze dus bedraad in woonkamer staan.. 

Ze doen het! Denk dat het dan misschien toch de firmware versie was…. In ieder geval bedankt voor de hulp. 

Ok na uur stoppen de WAP’s. Wordt het middelste lampje knipperend oranje/rood en zie ik ze ook niet meer in de app. Wat een gedoe… 

denk dat ik maar kabel ga leggen. 

Reputatie 7
Badge +4

Ok na uur stoppen de WAP’s. Wordt het middelste lampje knipperend oranje/rood en zie ik ze ook niet meer in de app. Wat een gedoe… 

Is het het middelste lampje wat Rood gaat branden? If so, dan is het signaal tussen modem en wifi punt niet goed. Dan moet je het Wifi punt dichterbij zitten. 

denk dat ik maar kabel ga leggen. 

Als je die optie hebt is dat altijd beter 😉

Het is toch vreemd dat hij het goed deed en toen opeens er mee op houd. Lampje was groen. Wifi was goed op slaapkamer. En dan opeens ging hij uit en leek hij mee te knipperen met het onderste lampje. 

Vanacht ook de niet bekabelde weer gestopt. Of de verbinding kwijt geraakt met router. En deze staat echt niet ver van router vandaan in werkkamer. Denk 6/7 meter verder met muur ertussen. Iets klopt er gewoon niet met die dingen. Misschien ligt het wel aan router.. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Stanley J, bedankt voor het aankaarten van je probleem. Welke lampjes branden er nu als de beide punten aan staan? Als het middelste lampje oranje is betekent dat de WAP te dichtbij het modem staat. Brand hij rood, dan staat hij te ver weg. Met meer dan 1 wifipunt houd er rekening mee dat niet alleen het modem, maar nu ook het eerder geïnstalleerde wifipunt een bron van het wifi-signaal vormt. Hierdoor kun je het tweede of derde wifi-punt nog verder van de modem vandaan plaatsen. Let ook op mogelijke verstoringen die er voor kunnen zorgen dat de verbinding met het wifipunt wegvallen.

 

Mogelijke verstoringen
• Het WiFi-punt is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is oog-hoogte gewenst
• Het WiFi-punt is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
• Het WiFi-punt is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal) 

 

Is dit nu niet het geval? Dan moeten we verder gaan kijken dan de wifipunten, het issue zit dan waarschijnlijk niet in de WAP. Ik hoor graag van je! 

Hoi Tommy. Ok ik heb het al meerdere keren gedaan nu. Maar reset de WAP’s. Sluit ze aan via kabel met de router. De Zyxel T54. Laat ze staan tot het middelste lampje oranje is. En de andere twee groen. Dan zet ik de WAP’s op hun “plek”. De ene in slaapkamer(zelfde verdieping, beneneden woning, +/- 13 meter van router. En de andere in werkkamer. Dat is zo’n 6 meter van router. Zit naast woonkamer. Deze is misschien niet echt nodig. (Merk ik nu). Ze maken dan gewoon verbinding met router. Middelste lampje wordt bij beide groen. Ik zie ze dan ook in Mpro Mesh app. Wifi werkt. Ipad maakt goed verbinding vol bereik. Maar na een uut of soms na paar uur valt de WAP weg. Middelste lampje begint te knipperen (met onderste lampje) en wordt licht oranje van kleur. (Niet rood). En is dan ook niet meer te zien in app. Beide WAPs hebben dat dus. Heb ze omgeruild van lokatie. Heb er ook maar 1 neergezet ipv 2.. andere lokaties. Maar maakt geen verschil ze vallen uit. Misschien is het de router? Erg vreemd… 

Ps qua verstoringen. Niks van toepassing hier. Geen aquarium etc etc. 

Reputatie 2

niet om ruis te veroorzaken in deze thread, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn twee wifi punten. Ze doen het even, soms een paar uur, maar na verloop van tijd stoppen ze ermee en zie ik in de app dat de mesh offline is. Ik heb er nu eentje bedraad via een powerline aangesloten. Dat gaat nu al een uur of 4 goed. 

Ik hou deze thread ook even in de gaten :) 

Als het niet draadloos lukt ga ik maar via kruipruimte kabel aanleggen. Maar vind eigenlijk dat het draadloos moet lukken… 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Stanley J, een draadloze verbinding moet ook zeker te realiseren zijn. Bekabeld is natuurlijk wel een stuk stabieler. Wat gebeurt er als je 1 WAP draadloos verbind en op een juiste afstand (niet te dichtbij en niet te ver weg) van het modem plaatst? Valt de verbinding dan ook weg of blijft deze stabiel. Hoe zit het met bekabeld aansluiten van de WAP op het modem? Valt deze ook na enige tijd weg of is dit wel een stabiele verbinding? Ik hoor graag van je terug!

Heb er 1 nu bekabeld staan. Die blijft het doen. Twee dgn nu. 
 

qua afstand. Wat is te ver en wat is te dichtbij? Op slaapkamer is hij groen. Het middelste lampje. Dat zou ok moeten zijn toch? Ga hem proberen iets verder te zetten. Kijken wat hij doet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Stanley J dat is in ieder geval goed nieuws. Je kan aan het middelste lampje (link lampje) zien wanneer hij te dichtbij of te verweg is door de kleur. Oranje is hij te dichtbij en rood is hij te ver weg. Blijf het even monitoren! Ik hoor graag of hij het blijft doen, of weer de verbinding verbreekt. 

Reageer