Beantwoord

Wifi ‘s nachts tijdelijk uitschakelen op Zyxel VMG8825-T50 router?

  • 7 April 2022
  • 4 reacties
  • 557 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb snel even naar topics gezocht die gaan over het tijdelijk (instelbaar) uitschakelen van de WIFI toegang via de web interface en kom tot de conclusie dat die functionaliteit er niet inzit? Klopt dat?

Indien ja, ik ben dit gewend van KPN en zou willen verzoeken eens na te gaan of dit in nieuwere firmware releases te realiseren is. Deze vraag is vast eerder gesteld. Het is namelijk een fijn, veilig en economisch idee (zowel qua security als ook verminderen van overbodige straling). Zoals ik het ken, per dag tijdsblokken opgeven van wanneer WIFI aan staat.

 

Ik hoor het graag!

 

Mvg,

Bart

 

 

icon

Beste antwoord door eric 7 April 2022, 05:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Deze functie is inderdaad niet beschikbaar en kent ook allerlei nadelen. De vraag zal ook heel beperkt zijn. Voor dit soort situaties is het beter, en 'direct leverbaar' om een eigen modem/router of wifi Mesh netwerk te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BartCornelissen 

Wel was er een WiFi planner aanwezig in de Zyxel maar deze is helaas verwijderd en komt niet meer terug..

Reputatie 1

Deze functie is inderdaad niet beschikbaar en kent ook allerlei nadelen. De vraag zal ook heel beperkt zijn. Voor dit soort situaties is het beter, en 'direct leverbaar' om een eigen modem/router of wifi Mesh netwerk te plaatsen.

Beste Eric,

 

Wat zijn dan eigenlijk de nadelen? Ik denk dat veel klanten wel zouden willen dat ze 's nachts de WIFI tijdelijk kunnen uitschakelen, @Waqqas is er een voorbeeld van. Misschien dat T-mobile een enquete kan houden onder z'n klanten. Voor de klanten die dit lezen en graag dergelijke functionaliteit zien, graag een (positieve) reactie.

 

Mvg,

Bart

Wat zijn dan eigenlijk de nadelen? Ik denk dat veel klanten wel zouden willen dat ze 's nachts de WIFI tijdelijk kunnen uitschakelen, @Waqqas is er een voorbeeld van. Misschien dat T-mobile een enquete kan houden onder z'n klanten. Voor de klanten die dit lezen en graag dergelijke functionaliteit zien, graag een (positieve) reactie.

Als ik het een beetje goed begrepen had, moest er een keuze worden gemaakt tussen een goed functionerende Parental Control of een goed functionerende Wi-Fi Planner. Ten tijden dat beide functies nog aanwezig waren in het modem, was het continue de gok of iets wel of juist niet ging werken.

Het enige topic die ik even heb kunnen vinden ( en er zijn er zo nog wel een aantal ), vind je hier;