Beantwoord

Wifi schakelt zichzelf uit

  • 21 January 2022
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste community, 

Sinds ongeveer anderhalve week schakelt onze WiFi van de DrayTek Vigor2132F modem zichzelf uit. We hebben op dat moment wel gewoon internet via de kabel naar onze desktops en ons 2de externe router werkt ook gewoon. We gebruiken de DrayTek router vooral voor onze chromecast (afstand 1 meter tussen deze twee), dus die klaagt meteen als de WiFi uit is. 

Via de instellingen op mijn t-mobile thuis kan ik gek genoeg wel de WiFi weer aanzetten, maar gaat hij naar een tijdje weer op uit, helaas dus niet de oplossing. 

Wat wij al geprobeerd hebben: router aan/uit van het stroom, router gewoon helemaal resetten, wachtwoord verandert (voor het geval iemand ons in de maling neemt?), kanalen verandert en weer terug op automatisch gezet. 

Weet iemand misschien de oplossing? 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 23 January 2022, 10:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JonaC 

Die Draytek modems hebben een End of LIFE status dus ik denk dat een Zyxel ter vervanging krijgen wel raadzaam is zeker omdat een fabrieksreset ook al niet helpt.

Kan je de WiFi van de 2de router niet gebruiken en op de Draytek WiFi uit laten misschien?

Hey @Waqqas,

Bedankt voor je antwoord! De andere router staat te ver weg voor de chromecast (ik had al gekeken of overschakelen handig was anders was er geen probleem, maar helaas). De andere router wordt gebruikt voor WiFi aan de andere kant van het appartement (bij de desktops), de Draytek had helaas nooit een goed bereik voor ons appartement en de andere router had ik nog liggen (dus een extra wifi punt was overbodig voor ons).

Zoals ik het hoor is het misschien tijd voor vervanging. 

Reputatie 7
Badge +8

@JonaC Ik zie inderdaad dat de Draytek al een aantal jaar oud is en zijn beste tijd heeft gehad. Ik heb dan ook direct een verzoek ingediend bij onze techniche dienst om de Draytek te swappen voor een Zyxel. Omdat het vandaag zondag is, verwacht ik niet dat het vandaag nog gedaan wordt, maar dit zal hopelijk maandag/dinsdag doorgezet worden. Wanneer het nieuwe modem is aangemeld bij PostNL ontvang je een track & trace code waarmee je het pakket kan volgen.