Wifi sterk teruggevallen

  • 20 March 2023
  • 9 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Afgelopen vrijdag is bij mij T-mobile geïnstalleerd. Ik heb glasvezel 1.000 mbit. Toen de monteur aanwezig was, had ik een wifi snelheid van ongeveer 350 mbit. Er moest nog 1 wifi versterker opstarten toen de monteur vertrok. Nadat deze versterker was opgestart, viel mijn wifi terug naar omgebeer 80 mbit. Dit is natuurlijk niet de gewenste snelheid voor glasvezel. Ik moet gebruik van de KPN superwifipunten (2 stuks). 

Kan iemand mij hierbij helpen of moet de monteur terugkomen?

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Marc67, welkom op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Hier is te zien dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je de verbinding kunnen testen zonder dat de eigen router/switch is aangesloten? 

 

Ik wil jou vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat. Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf Instructies:
  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot 

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marc67, welkom op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Hier is te zien dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je de verbinding kunnen testen zonder dat de eigen router/switch is aangesloten? 

 

Ik wil jou vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat. Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf Instructies:
  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot 

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Bijgaand mijn drie screenshots. Ik heb de switch er eerst uitgehaald.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Marc67

is dit getest op de Wifi van de T54 of de KPN Wifi punten? Wat gebeurd er als je die wifi punten uitzet? 

Reputatie 1

Hio, net even getest op alleen het modem dan kom ik op 320 Mbps. Dat lijkt er beter op. 

Reputatie 1

IK heb opnieuw getest op alleen het modem en nu heb ik 320 Mbps per seconde. 

Hi @Marc67

is dit getest op de Wifi van de T54 of de KPN Wifi punten? Wat gebeurd er als je die wifi punten uitzet? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hio, net even getest op alleen het modem dan kom ik op 320 Mbps. Dat lijkt er beter op. 

Dat is inderdaad veel beter. 

Kan niet veel zeggen over de SuperWifi punten natuurlijk. Maar misschien dat resetten werkt om die weer aan de praat te kriigen 

 

Reputatie 1

Heb ik al een paar keer gedaan, maar dat heeft geen effect.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marc67, ik kan jammer genoeg geen stabiele verbinding garanderen met eigen apparatuur. Ik kan je wel onze eigen wifi punten aanraden. We hebben zojuist de nieuwe wifi punten gelanceerd! Hier lees je meer over in dit topic:  

 

 

Deze wifi punten zijn gemakkelijk aan te vragen in de My T-Mobile Thuis!

Reputatie 1

Dank je voor de reactie. Ik heb zojuist twee wifipunten besteld.

Reageer