Beantwoord

Wifi tijdens het gebruik van Teams valt weg

  • 4 February 2022
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Als ik in een Teamsvergadering met meerdere mensen (gisteren met 10 collega's) zit, valt mijn wifi erg vaak weg... En tot overmaat van ramp zou ik gisteren een powerpoint presentatie geven, maar kon ik de powerpoint helemaal niet openen vanwege de slechte wifi. Erg frustrerend en natuurlijk komt dit onprofessioneel over op mijn collega's.

Hoe kan ik dit oplossen want erg blij word ik er niet van, ook is het niet de eerste keer dat ik deze problemen heb ervaren. Ik hoor het graag! 

Ik maak gebruik van glasvezel.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 4 February 2022, 09:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@MissMo het aller beste wat je kan doen is de computer bekabeld aansluiten op het modem. Soms heb je hier een verloopstekker voor nodig.

 

Welke snelheid haal je op de wifi ? Hiervoor kan je het beste de app van speedtest.net gebruiken. De 2de keuze is fast.com deze test moet je ook even herhalen met een kabeltje op het modem met de wifi van je laptop uitgeschakeld.

Soms zit het probleem niet in de wifi maar de internet verbinding en dat zijn 2 verschillende dingen

Reputatie 7
Badge +15

Gebruik je daarnaast de WiFi van het T-Mobile modem of is er een andere WiFi bron?

Gebruik je daarnaast de WiFi van het T-Mobile modem of is er een andere WiFi bron?

Gebruik je daarnaast de WiFi van het T-Mobile modem of is er een andere WiFi bron?

In eerste instantie de wifi van het T-Mobile modem, maar deze vaak bij onlinebijeenkomsten zo slecht dat ik over moet schakelen naar een andere wifi bron...

@MissMo het aller beste wat je kan doen is de computer bekabeld aansluiten op het modem. Soms heb je hier een verloopstekker voor nodig.

 

Welke snelheid haal je op de wifi ? Hiervoor kan je het beste de app van speedtest.net gebruiken. De 2de keuze is fast.com deze test moet je ook even herhalen met een kabeltje op het modem met de wifi van je laptop uitgeschakeld.

Soms zit het probleem niet in de wifi maar de internet verbinding en dat zijn 2 verschillende dingen

Laptop bekabeld aansluiten is geen optie. Modem zit in de meterkast en daar is niet mijn werkplek. ;-)

Speedtest geeft 12 megabits/seconde (maar lijkt hierbij vast te lopen?) en Speedtest (5G) geeft 152 megabits/seconde aan.

Reputatie 7
Badge +14

Dat is geen goede test. Eerst moeten we vaststellen of het probleem in de wifi of op de internetlijn zit. Alleen met een bekabelde aansluiting kan dit testen. Even tijdelijk dus de PC/ laptop in de gang beneden aansluiten en die testen doen. Mocht die test een goede snelheid geven dan gaan we kijken hoe we het wifi in jouw huis kunnen verbeteren!

Reputatie 7
Badge +15

@MissMo

Een langere internetkabel tussen mediaconverter en modem is misschien ook een optie, je kan zo dan de internetkabel aanleggen naar een geschikte plek en daar je modem aansluiten.

Mediaconverter kan je misschien ook eens even stroomloos halen.