wifi valt regelmatig uit en verbind binnen een paar sec. icm met Mesh.

  • 28 April 2023
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb een zyxel modem in de meterkast en een wifi punt op zolder in een technische kast. Ons internet valt sinds een jaar een paar keer per dag uit en verbind dan meestal weer snel op alle apparaten. De klantenservice kan verder niets meer betekenen dus vandaar dat ik de vraag hier stel. Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Floris Schouten 

Waqqas 11 maanden geleden

@Thecfs 

Heb je een DSL of glasvezel aansluiting?

Apparatuur zoals modem en versterker centraal plaatsen in een open ruimte is natuurlijk beter voor de WiFi.

Je kan de versterker ook eens verwijderen en kijken of de WiFi van de modem wel goed werkt en anders zou je hem eens kunnen voorzien van een fabrieksreset.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thecfs 

Werkt bekabeld internet wel naar behoren dus gaat het alleen om de WiFi?

Is het WiFi punt bedraad of draadloos aangesloten? En wat bedoel je met in een technische kast? Het beste kan je deze op een centrale plek plaatsen waar het WiFi signaal goed ontvangen kan worden door andere apparaten.

Is het misschien ook mogelijk om de Zyxel te verplaatsen vanuit de meterkast naar de woonkamer bijvoorbeeld dmv een langere kabel?

Bedankt voor je reactie! Ik gebruik eigenlijk geen bekabelde verbinding. Behalve dan voor het wifipunt op zolder. Daar zit hij in een kast waar onder andere een ventilatiesysteem hangt. Ik kan hem bijvoorbeeld bovenop de kast richting het trappengat plaatsen. 

 

Het modem verplaatsen zou kunnen als dat de oplossing zou zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@Thecfs 

Heb je een DSL of glasvezel aansluiting?

Apparatuur zoals modem en versterker centraal plaatsen in een open ruimte is natuurlijk beter voor de WiFi.

Je kan de versterker ook eens verwijderen en kijken of de WiFi van de modem wel goed werkt en anders zou je hem eens kunnen voorzien van een fabrieksreset.

Reageer