Beantwoord

Wifi valt regelmatig uit op mijn Samsung Galaxy S21

  • 15 December 2022
  • 7 reacties
  • 1377 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds een week of twee valt mijn Wifi verbinding op mijn Samsung Galaxy S21 om de haverklap uit.

Het heeft niks te maken met de afstand tot de router (Zyxel T54). Het frappante is dat mijn vriendin exact dezelfde telefoon heeft en geen problemen ervaart.

Ik heb al verschillende wifi instellingen geprobeerd aan te passen (bijvoorbeeld overschakelen naar mobiele gegevens bij slechte verbinding uitzetten) maar zonder resultaat.

Tevens heb ik al mijn onthouden netwerken verwijderd omdat ik dacht dat hij wellicht op de achtergrond probeert te verbinden met een smart apparaat (mijn huis zit vol met slimme apparaten) maar ook dit hielp niet. Ook de router al een aantal keer gereset etc. Wie o wie heeft een idee waar dit aan kan liggen? 

icon

Beste antwoord door Lisa 16 December 2022, 09:04

Bekijk origineel

7 reacties

Nog vergeten te melden, wat nu weer gebeurd : de verbinding met de WiFi is verloren en als in opnieuw wil verbinden moet ik opnieuw het wachtwoord invullen. Deze lijkt hij dus ook soms niet te onthouden... Ik begrijp hier echt niks van! 

Reputatie 7

Hi @Niek04, hartstikke goed dat je hiervoor aanklopt! Ik heb meteen aan de mouw getrokken van mijn mobiele collega's. Zij zien dat dit toestel de afgelopen tijd veel van dit soort issues heeft gehad. We helpen je dan ook graag om dit euvel te bestrijden:

  1. Een firmware update kan helpen. Zou je die kunnen uitvoeren? 
  2. Ook wil ik een paar tips van Samsung met je delen: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/mijn-telefoon-maakt-geen-verbinding-met-wi-fi-wat-moet-ik-doen/. Kun je aangeven of deze resulteren in de oplossing? 
  3. Tot slot wil ik je de volgende instelling meegeven die je kunt instellen: Go to: settings/connections/wifi/advanced/ Switch to mobile data. Turn the switch to mobile data function OFF.

Ik hoor graag van je of je hiermee weer helemaal probleemvrij bent! 💪

Hoi Lisa, 

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb de nieuwste software update dus daar ligt het niet aan lijkt me. 

Ik heb de tips van samsung allemaal doorgenomen. Zelfs in veilige modus wanneer er dus geen andere apps actief zijn verbreekt hij soms kort de WiFi verbinding.

 

Ook had ik idd al de optie dat hij automatisch naar mobiele gegevens overschakelt uitgezet maar ook dit mag niet baten helaas :(

Reputatie 7
Badge +5

Vreemd @Niek04! Ik heb je verbinding uitgeplozen maar ik kan in je internetverbinding echt geen gekke dingen vinden. Je verbinding is stabiel en ziet er super goed uit. Heb je dit probleem echt alleen op deze telefoon en dus niet op andere apparaten in huis? Het moet dan echt met het toestel te maken hebben. Zijn echt alle gedeelde stappen getest? Anders is het goed om toch met de leverancier contact op te nemen. Ook omdat het toestel het wachtwoord af en toe niet kan onthouden, moet er iets misgaan. Super veel succes!

Ik heb dit ook op een vorig toestel gehad, een Oneplus 6. Het lijkt mij geen probleem van de Samsung, aangezien ik dit probleem alleen thuis heb. Op mijn werk heb ik de hele dag stabiele WiFi... Dus contact opnemen met de leverancier lijkt me geen oplossing.

Mijn LG Soundbar verliest ook af en toe de verbinding, maar lang niet zo vaak als mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +8

@Niek04 Heb je ook geprobeerd om de band steering op het modem uit te zetten? Zeker met een huis vol slimme apparaten kan het zijn dat bepaalde apparaten niet lekker werken op het 2.4 Ghz of 5Ghz netwerk. Door de band steering uit te schakelen, splits je als het ware deze twee netwerken en kun je per apparaat kiezen met welk netwerk je wilt verbinden. Je kunt de band steering uitschakelen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Vergeet dan ook niet om het wifi-netwerk te vergeten en dan één voor één de netwerken toe te voegen.Wellicht dat dit ook nog een oplossing kan zijn voor jouw mobiel en de soundbar. Ik ben benieuwd!

Ik heb nu sinds kort 2.4 en 5ghz gesplitst en dit lijkt het probleem op te lossen. Ben met mijn mobiele telefoon nu op het 5ghz verbonden en dit lijkt stabiel te zijn. 

Reageer