Wifi valt regelmatig weg Zyxel T54

  • 7 June 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds kort heb ik glasvezel van T-Mobile thuis. In het begin was ik enorm tevreden. Wifi was stabiel rond de 950-900 Mbps. Afgelopen 3 weken heb ik problemen met wifi thuis. Het varieert tussen 40 en de 150 mbps en het valt regelmatig weg. Ik heb niks aangepast vanuit de modem instellingen. Nu een aantal keren met T-Mobile gesproken. Modem is aantal keren gereset. Gudion is ook langs geweest, mediaconnector en de modem is vervangen. Vanuit de test bleek dat het niet de oplossing was. (echter heb ik twijfels of hij dit wel vervangen heeft) vervolgens weer de oude modem en mediaconnector teruggeplaatst en binnen 10min weg.

Bekabeld haal ik wel tot 980-1000. Enige tips wat ik zelf nog aan de modem kan aanpassen?

Waqqas 9 maanden geleden

Hallo @umuto 

Valt het bekabeld internet niet weg en gaat het alleen om de WiFi?

Het kan zo zijn dat je verbonden bent met de 2,4 GHz band en daarom lagere snelheden haalt. Heb je verder nog switches/routers/versterkers achter de Zyxel-T54?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @umuto 

Valt het bekabeld internet niet weg en gaat het alleen om de WiFi?

Het kan zo zijn dat je verbonden bent met de 2,4 GHz band en daarom lagere snelheden haalt. Heb je verder nog switches/routers/versterkers achter de Zyxel-T54?

Ik heb een storende factor gevonden. Ik weet niet wat het is. Na het aanpassen van mn password heb ik een speedtest van 700mbps.

 

 

Reputatie 1

Ik vermoed dat het te maken heeft met de gebruikte kanalen want tegenwoordig komen er steeds meer Wifi en andere signalen bij overal waardoor veel dezelfde kanalen door velen gebruikt word en als er sterke Wifi signalen van je buren zijn die dezelfde kanalen gebruikt als jouw Wifi (met name voor 2.4Ghz) dat kan een aanzienlijk effect hebben op snelheid en stabiliteit van je Wifi in huis met een Wifi analyzer tool kan je dat checken. 

Ikzelf gebruik zoveel mogelijk de Auto optie voor de wifi kanalen en laat de router zelf kiezen voor een vrij kanaal.

Ik las ook ergens dat voor de 5Ghz Wifi het kanaal nogal uitmaakt voor signaal sterkte bijvoorbeeld kanaal 100 wat ik zelf ook gebruik zend het signaal met extra vermogen. 

Reageer