Beantwoord

Wifi valt steeds weg bij Samsung S5e SM-T720 niet bij andere apparaten

  • 19 July 2021
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Hallo,

Wij hebben twee tablets van Samsung type S5e SM-T720. Bij beiden valt regelmatig de wifi verbinding weg om na 10-40sec weer verbonden te zijn. 

De afstand tot ons Zyxel T50 Modem varieert van 3 tot 12 meter.

Bij onze ander apparaten (Moto telefoons en iPhone) hebben we daar geen last van 

Als we bij anderen op bezoek zijn (bijvoorbeeld met een Ziggo abonnement of in een willekeurig hotel, B&B etc.) hebben de tablets dat probleem niet.

Rara Politiepet.
Wie heeft een idee van de (mogelijke) oorzaak en hoe kunnen we dit oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken en je suggesties.

Met vriendelijke groeten,
Bert

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 July 2021, 10:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bkop 

Verbind de tablet via 2,4 of 5 GHz WiFi?

De Zyxel maakt gebruik van bandsteering (Easymesh), misschien wilt het helpen om 2 aparte netwerken te maken voor de 2 bands.

Eerst even 5 GHz uitzetten kan bijvoorbeeld ook om te testen.

Reputatie 2

Hallo Waqqas,

De telefoons en de beide tablets verbinden via 5 Ghz. Die heb ik nu tijdelijk uitgeschakeld om te kijken hoe het dan gaat met de verbinding.

Ik heb geprobeerd om op de hoofd Wifi-instellingen de 5 Ghz uit te schakelen en op Guest beide frequenties aan te laten. Maar dat gaat niet. Als ik de 5Ghz band uitschakel wordt door het modem ook de Guest helemaal (2,4 en 5 Ghz) uitgeschakeld.

Ik ga vanavond kijken of de beid etablets nu wel verbonden blijven.

Bedankt voor je tip, wordt vervolgd.
Bert   

Reputatie 2

Hallo Waqqas,

Gisteravond een en ander getest:
> Eerst de 5Ghz freq. uitgeschakeld: Beide tablets hielden hun verbinding op de 2,4Ghz;
> Vervolgens beide frequenties weer ingeschakeld: Beide tablets verloren nu en dan weer de verbinding voor korte tijd;
> daarna de 2,4Ghz uitgeschakeld: Beide tablets hielden hun verbinding op de 5Ghz.

Ik denk dat ik de 2,4Ghz uitgeschakeld laat, omdat we geen apparaten meer hebben die niet op de 5Ghz kunnen werken. Want ik heb ooit ergens gelezen dat de 5Ghz frequentie beter werkt dan de 2,4Ghz.

Mocht jij (en/of ander forumleden) nog andere suggesties hebben, dan hoor ik die graag.

 

Reageer