Beantwoord

WiFi valt weg. Verbinding test laat ook zeer lage snelheden zien.

  • 13 December 2022
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Laat ik bij het begin beginnen. Ik heb hier eerder geen melding van gedaan gezien het uiteindelijk opgelost was en ik er blij mee was en het heb laten zitten. Achter af heb ik hier spijt van en moest ik eigenlijk een melding maken over de gang van zaken.

 

Op 19 oktober viel mijn internet plotseling weg. Geen bekabeld internet, geen wifi, niks. Dit kwam door een rood wereldbol lampje. Ik verwijs door naar mijn topic;

 

Topic had echter niks opgelost, gewacht op de monteur van Guidion die op z'n vroegst op 1 November langs kon komen. Tmobile kwam met de tijdelijke oplossing voor onbeperkt internet, dit was fijn gezien ik een klant ben van Tele2 die op het zelfde netwerk zit.

 

Monteur gaf aan dat alles goed was, en dat hij niks kon doen. Ik zou moeten wachten op de KPN en er zou maximaal binnen 48 uur contact met mij worden opgenomen.

 

Daar ging ik van uit, dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 gewacht. Niks gehoord. Weekend is hier over heen gegaan, en uiteindelijk heb ik op 7 november zelf gebeld naar Guidion. Heer gesproken en die gaf aan dat ze van niks wisten en dat ik met Tmobile contact op moest nemen omdat het via hun ging. Gelijk contact opgenomen met de klantservice van Tmobile. Uit het gesprek had ik begrepen en de toon van de heer die ik sprak dat er niks bekend was of dat er in ieder geval niks mee gedaan werd. Hij gaf aan dat die het door zou zetten naar iemand anders en er zou zsm contact met mij worden opgenomen.

 

Dit klopte, ik werd op 8 November de volgende ochtend gelijk om iets voor 9 uur gebeld door iemand van de KPN, en die wou een afspraak met mij inplannen om zo snel mogelijk langs te komen. Dit kon op z’n vroegst op 9 November rond 17:00. Dit was akkoord, ik was al blij dat er iets mee gedaan werd.

 

Op 9 November om 17:00 werd ik gebeld door iemand van de KPN en die zei ‘Ik ben in de buurt bij een centrale en ik heb wat aangepast, wil je even kijken of je internet het nou wel doet?’. Ik de modem aangedaan, en tot mijn verbazing werkte het internet weer! Ik natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was, en het antwoord was ik kreeg; ‘Iemand heeft hier wat aangepast waardoor je geen internet meer had.’

 

Nou, prima, de monteur kon er natuurlijk niks aan doen maar ik heb wel bijna 1 maand zonder (fatsoenlijk) internet gezeten. Ik heb gedacht zand erover, ik ga hier niks mee doen en laat het wel voor wat het is.

 

Nou werkt sinds een dag of 5 mijn WiFi uitermate slecht, het valt constant weg, en dit gebeurt overal binnenshuis. De snelheid is ook een stuk lager dan voorheen (van 200mbs naar 15-50mbs). Maar dit is zeer moeilijk te peilen omdat het iedere keer anders is. Er is iets aan de hand met het wifi netwerk, en ik zou heel graag willen dat hier wat aan gedaan word door Tmobile. Ik wil graag een compensatie voor de onkosten en irritatie die voortgekomen is uit de periode wanneer ik geen internet had, in de vorm van een GOEDE WiFi verbinding. Mogelijk ligt het aan de router, of er kan kosteloos een mesh netwerk worden geplaatst over heel het huis, of wat dan ook.

 

Gezien de gang van zaken hoop ik op een positief antwoord anders ben ik genoodzaakt om ergens anders te gaan winkelen en zijn jullie een trouwe klant kwijt.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 14 December 2022, 14:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Edmahone, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat dit zo lang heeft moeten duren, dat stoot mij tegen het verkeerde been! Ik wil er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat je snel weer kan genieten van je Internetverbinding.

Om een beter beeld te krijgen van de situatie heb ik een aantal vragen:

  • Welke snelheid haal je bekabeld op het modem? Als de inkomende snelheid namelijk is verlaagt door de KPN NetwerkNL monteur zorgt dit ook voor een zwakker wifi signaal.
  • Maak je gebruik van de Wifi van het modem of heb je een eigen router aangesloten?
  • Ervaar je dicht bij het modem een zwak Wifi signaal of enkel als je jezelf in een andere ruimte bevindt?

Hiermee heb ik een beter beeld hoe je weer als vanouds kan laten genieten van de wifi! 🙂

Daarnaast ga ik een vergoeding voor je in orde maken voor de dagen waarop je zonder Internet hebt gezeten. Ik ga dit helemaal voor je recht zetten en je zal de credit snel zien verschijnen!

Cal, thanks voor het oppakken en voor de terugstorting.

 

Heb even niks laten horen omdat het het een stuk beter leek te gaan, en ik wou het even goed pijlen. De snelheden bij de bovenste verdiepingen zijn wel nog steeds vrij teleurstellend. Als ik naast de router sta vang ik rond de 600mb up/download snelheid, zodra ik een kamer er naast ga zit ik gelijk rond de 80-150mb

 

1 verdieping omhoog is het heel erg wisselvallend, ene keer 15-20mb andere keer 100-150. Zodra er meerdere apparaten gebruik maken van het wifi netwerk begint het heel erg met haperen en valt de verbinding eigenlijk weg voor de 2e en 3e etage.

 

Bekabeld op de modem is de snelheid wel goed, zit ik rond de 800-950 mb.

 

Ik maak gebruik van de standaard router, Zyxel.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Edmahone, Ik begrijp dat de snelheid van de wifi nog te wensen overlaat. Daar ga ik graag wat aan doen! Ik wil jou vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat. Belangrijk: - Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren - Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf Instructies: - Zorg dat je dichtbij het modem staat - Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website - Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie - Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot. Alvast bedankt!

Reageer