Beantwoord

wifi van WAN valt steeds weg

  • 26 February 2021
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

ik heb sinds een tijdje een zyxel modem en 2 WAP van zyxel. nou valt bij beide WAP de verbinding regelmatig weg, eigenlijk gewoon constant. in de MPro mesh app is de mesh constant Down en dan weer UP en weer Down enz. als ik op mijn gasten netwerk zit gaat het gewoon goed, deze is rechtstreeks van mijn modem en niet ingesteld op mijn WAP. ik heb de WAP nu ook bedraad aangesloten maar dit heeft geen verbetering gegeven.

 

kan iemand mij helpen met het fixen van mijn probleem, zou bijna zeggen dat beide WAP niet goed zijn

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 27 February 2021, 08:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Daantje1985,

Zou je eens een tijdje kunnen testen met één wap verbonden? Als dit een poosje stabiel is testen met alleen de andere wap verbonden. Ben benieuwd of ze dan wel goed blijven werken. Het lijkt dat de problemen ontstaan als er twee tegelijk zijn verbonden.

Mvg. Marcel

Heb het getest en blijft onstabiel, bij beide WAP’s

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Daantje1985, klopt het dat je de WAPs op poorten één en vier bekabeld aangesloten hebt? Ik zie in poort vier namelijk een snelheid van 1000 Mbit/s en in poort één een snelheid van 100 Mbit/s: gebruik je verschillende internetkabels (bijvoorbeeld cat 5 en cat 5e)? Dit zal niet per definitie de boosdoener zijn in de situatie, maar kan er wel voor zorgen dat de één soms hapert en de ander niet en vice versa. 

Wat gebeurt er wanneer je de WAPs in bijvoorbeeld poorten twee en drie aansluit? Ervaar je dan nog steeds instabiliteit? 

Ik heb naar de ene wap een cat6 kabel liggen en die andere gaat via zo’n stopcontact dingetje. Probleem blijft als ik er maar 1 aansluit op de cat6 kabel. Ik heb nu in mijn modem easymesh uitgezet en lijkt hij minder vaak down te gaan. Volgens de app heb ik nog steeds een mesh netwerk. Ik heb ook al gespeeld met diverse aansluitingen op de modem maar heb daar geen verbetering van geconstateerd. 

Reputatie 7
Badge +16

@Daantje1985 Bedankt voor opheldering, dat verklaart een hoop! 

Kun je de app eens verwijderen en opnieuw opstarten, ik vermoed dat de vorige configuratie blijft hangen en daarom aangegeven wordt dat je nog steeds gebruikmaakt van Mesh. 

Bedoel je met een stopcontact dingetje dat de andere WAP via een wandcontactdoos verbonden is, maar dan met een powerline adapter (draadloze adapter die over het stroomnetwerk loopt)?

Reputatie 1

Ik heb met 1 wap precies het zelfde probleem.. Hoe kan dit? Ik las in een ander topic iets over een Firmware update naar V1.00(ABTB.1)b14 voor wegvallende verbinding, kan dat getest worden? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Arathonk, graag check ik voor je of een upgrade naar die firmware gepusht kan worden vanuit onze technische dienst. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan kan ik je profiel inzien en controleren of de WAP die update kan krijgen. Kun je me ook meteen het MAC-adres en serienummer van de WAP met problemen toesturen, alsjeblieft? Thanks alvast voor je medewerking!

Reputatie 1

Hoi @Arathonk, graag check ik voor je of een upgrade naar die firmware gepusht kan worden vanuit onze technische dienst. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan kan ik je profiel inzien en controleren of de WAP die update kan krijgen. Kun je me ook meteen het MAC-adres en serienummer van de WAP met problemen toesturen, alsjeblieft? Thanks alvast voor je medewerking!

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd! 

Reageer