Beantwoord

WIFI Verbinding niet mogelijk met windows 10 PC.

  • 15 April 2019
  • 40 reacties
  • 1639 Bekeken

Wifi werkt op alle randapparatuur. Behalve mijn windows 10 pc. Het wachtwoord kan ik invoeren, wordt geaccepteerd. Verbinding wordt gemaakt en meteen verbroken. Het wachtwoord wordt daarna ook direct vergeten.

Contact met klantenservice heeft niets opgeleverd, daar het probleem schijnbaar aan mijn PC ligt.

Verbinding maken met een ander WIFI netwerk (bijv hotspot via mijn mobiel) werkt probleemloos.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 April 2019, 11:17

Bekijk origineel

40 reacties

@theeres,

heb je de drivers via Windows update verkregen of via Intel? Windows drivers zijn niet altijd je van het moet ik zeggen uit ervaring :(

Laatste officiële drivers voor jouw Wi-Fi kaart kun je hier vinden, kun je kiezen tussen 32bit of 64bit afhankelijk van wat jij hebt.

Andere optie is om je betreffende Wi-Fi adapter te verwijderen, opnieuw opstarten en dan zou deze weer automatisch geïnstalleerd moeten worden.  

Zodra ik vanavond / vannacht weer thuis ben kan ik meer uitzoeken voor je.

S6

wifi adapters heb ik al n keer verwijder(apparaat beheer),
heb zelfs de netwerkdefinitie volledig verwijderd(geavanceer:netwerk opnieuw instellen)
heeft daar na automatisch alles weer geladen..iden resultaat
..
Maar ik zal eens bij hardware leverancier kijken van de firmware van mn laptop

 

heb wat dingen gerinstalleerd van leverancier van hardware HP
zie hieronder;

TITLE:  Essential System Updates for Microsoft Windows 10 VERSION: 11.4
DESCRIPTION:
This package installs Microsoft fixes and enhancements for the Microsoft Windows Windows 10 Operating System, as well as providing other fixes and enhancements that are specific to the supported computer models. These fixes and enhancements are required to improve the performance of these computer models. This package also installs the HP Online Crash Analysis (OCA) marker file. For customers that send their error reports to Microsoft, the data is shared with HP.


TITLE:  Intel WLAN Driver
VERSION: 22.10.0.7
DESCRIPTION:
This package contains drivers for the Intel Wireless LAN adapter in supported computer models that are running a supported Windows 10 operating system.


Helaas, het lukt nog steeds niet,
ook niet met deze leverancier versie..

Reputatie 7

Hoi @theeres ,

Thanks voor je berichten! Wat wellicht nog een optie is, om de winsock settings terug te zetten naar de default instellingen. Vanuit de Windows website: 

  • Type "cmd" in the search bar

  • Right click on the command line on the top and select "run as administrator"

  • In the command line window, type:

netsh winsock reset

  • Restart.

Mocht dat nog niet de oplossing lijken te zijn, ben ik erg nieuwsgierig om wat voor dongle het gaat. Wellicht dat de koppeling met de frequentie niet goed verloopt. Dan is het interessant om te kijken of een wijziging in de wifi-settings op het modem anders kunnen. Denk daarbij aan het uitzetten van de bandsteering bijvoorbeeld.

geprobeerd, helaas, zelfde resultaat
het probleem geldt zowel voor mn interne WIFI kaart als mn USB dongle
Beiden kunnen niet met t-mobile modem via wifi communiceren
build-in : Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265
Dongle : 802.11n USB draadloze LAN-kaart
Beiden kunnen ook niet via WPS verbinding tot stand brengen
(ook niet vlakbij het modem)
Drivers zijn uptodate volgens windows
 

 

 

als ik bij intel echter de laatste drivers download
bijv : op

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19351/windows-10-and-windows-11-wi-fi-drivers-for-intel-wireless-adapters.html

dan krijg ik een foutmelding...strange…
 

 

maar via die site kan ik (de discontued N-7265 familie) wel vinden
https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19431/28822/intel-proset-wireless-software-and-drivers-for-intel-wireless-7265-family-rev-c.html?
 

maar dat levert na install ook niks op,jammer genoeg

mn install-driver-assistent  van Intel geeft dit nl aan;

Intel® Dual Band Wireless-N 7265

    Driver Details
    ProviderIntel
    Version18.33.17.1
    Date4/29/2019

    Device Details
    ManufacturerIntel Corporation
    AvailabilityRunning at full power
    StatusThis device is working properly.
    InstalledTrue
    MAC Address64:80:99:BD:D8:BE
    Service NameNetwtw02
    Device IdPCI\VEN_8086&DEV_095A&SUBSYS_50008086&REV_48\648099FFFFBDD8BE00
    Revision48

 

-laatste WLAN drivers bij HP gedownload en geïnstalleerd  --no result
-W10 updates die HP adviseert  --no result
-Bios, allerlaatste versie geflashed -- no result

Reputatie 7
Badge +3

@theeres 

Wat ik zou voorstellen is om eens een factory reset te doen van je Zyxel, om daarna de 2.4G te scheiden van de 5G als het gaat om SSID. Dit kan door de Mesh functie uit te zetten, waarna je de mogelijkheid krijgt om afzonderlijke 2.4 & 5G SSID’s aan te maken.

Krijg een beetje het gevoel dat de HP niet goed kan omgaan met eenzelfde SSID voor zowel de 2.4G als de 5G.

 

@theeres

Wat ik zou voorstellen is om eens een factory reset te doen van je Zyxel, om daarna de 2.4G te scheiden van de 5G als het gaat om SSID. Dit kan door de Mesh functie uit te zetten, waarna je de mogelijkheid krijgt om afzonderlijke 2.4 & 5G SSID’s aan te maken.

Krijg een beetje het gevoel dat de HP niet goed kan omgaan met eenzelfde SSID voor zowel de 2.4G als de 5G.

 

Tja, ik had 5G al uitgeschakeld om evt problemen te voorkomen
verder heb ik het modem net van t-mobile gekregen
Heb alleen de SSID , admin wachtwoord aangepast en 5G uitgezet
dus zou alleen kunnen als T-Mobile mij een “vies/verdacht” modem heeft gegeven
Enfin Android heeft er iig geen problemen mee
Enfin, ik zal t voor de zekerheid toch ff doen
Maar daana geef ik t denk ik op..:-(
 

-fabrieks instellingen reset
5G uit/2.4G aan
SSID niet aangepast
Helaas :  wederom “kan geen verbinding maken met dit netwerk”

Reputatie 7
Badge +3

@theeres 

Kun je eens in de cmd line ingeven

ipconfig /all

Ref: Windows ipconfig

Check eens wat de status is van je DHCP op je PC

Check eens wat de status is van je DNS op je PC

Eventueel kunnen deze zaken ook gecontroleerd worden via de command promt

 

DHCP is het probleem niet;
gewone netwerkverbinding wekt goed,dus dhcp ook
inmiddels zelf wel wat verder…
probleem al deels opgelost;zie hieronder

 


heb de HVI extensies in reg-edit nog verwijderd, zonder resultaat

In de netwerk adapters de settings uitgezet(netwerkinterface-eigenschappen)
-QoS pakketplanner
-Microsoft-protocol voor netwerkadapter-multiplexor
-Internet protocol IPV6
..deze ff uitgezet.
Result;
mn ingebouwde netwerk interface (Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265) doet t nog steeds niet
MAAR MN netwerk DONGLE NU WEL !

Waarschijnlijk bug in de laatste intel N7265 driver versies
zag veel berichten op internet, dat er mbt die driver geen ontwikkeling meer is
wellicht moet ik opzoek naar een oudere driver gaan, maar mn dongle doet te nu in ieder geval weer

In de systeem logboeken vind ik nl nog de error (op moment dat ik wifi connectie opzoek)
dat verwijst wel naar die hoek;

Logboek entry :
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 8000 van bron Netwtw02 niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\NDMP11
Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265
================

maar waarom ik wel met mn ziggo modem kon communiceren en niet met mn Tmobile...
tja dat is nog steeds ergggg vreemd.....
En blijft nog een mysterie

@theeres

Kun je eens in de cmd line ingeven

ipconfig /all

Ref: Windows ipconfig

Check eens wat de status is van je DHCP op je PC

Check eens wat de status is van je DNS op je PC

Eventueel kunnen deze zaken ook gecontroleerd worden via de command promt

 

dhcp staat overal op enabled,
het is de combinatie mn windows netwerk driver versus de status van de wifi op tmobile(zie eerder response van mijn kant.
daar zit ergens een conflict (dwz ze praten net iets anders)
enfin kan met mn dongle wel werken, maar zit me nog steeds een beetje dwars dat t sinds mn t-mobile modem allemaal niet meer werkt, en met mn ziggo modem nog wel

Hoi
inmiddels heb ik een nieuwe dongle gekocht (tp-link) werkt nu perfect
had ik eerder moeten doen, btw met de drivers die de fabrikant levert op cd, ging het perfect
Case closed wat mij betreft.

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @theeres! En dankjewel voor het delen van deze tip. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker weten. Maak er alvast hele fijne feestdagen van! 🎄

Reageer