Beantwoord

Wifi verbinding schakelt om naar andere wifi punt wanneer ik de trap af ga, en video call bevriest

  • 23 November 2021
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Ik heb thuis een Modem met 2 Wifi pluspunten.

--Modem T50- WAP6807/2204- WAP6807/4509--

Modem T50 - begane
WAP6807/2204 -1e verdieping
WAP6807/4509-2e verdieping

 

Ik vroeg me alleen af of het normaal is dat wanneer ik op de 2e verdieping een whattsapp video call aan het houden ben en ik via de trap van de 2e verdieping naar de begane grond wil, het wifi signaal wegvalt in het laatste trappenhuis(bijna aan het eind) tussen de 1e en begane grond.

De whatts app deelnemer bevriest en mijn telefoon piept dat er geen netwerk is, paar luttele (5s)seconden en de verbinding en de call gaan weer verder.  Je merkt gewoon echt een omschakeling van het extra wifipunt( v.d. 2e of 1e verdieping) naar de T50 modem in de huiskamer( denk ik dan).

Het signaal van de whatss app call in het trappenhuis tussen de 2e en de 1e gaat wel gewoon goed en verbreekt niet.

Is dit normaal gedrag, of zou ik van een Full Mesh netwerk dit gedrag niet mogen merken( dus verlies signaal, omschakeling naar nieuwe modem)?..

 

Alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door agentx 23 November 2021, 19:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 5

Ik probeer even mee te denken maar gebruik zelf geen mesh netwerk of extenders.
(Voor het gemak een link naar een (actuele?) handleiding.)
Persoonlijk zou ik het anders oplossen maar dat deel ik pas onderaan :blush:

Hier meteen een vraag die in dit oudere topic wordt aangekaart, zijn de wifi-plus kastjes met een draad verbonden naar de modem of ingesteld als een zogenoemde ‘repeater’?


Wat ik zo snel lees in een reactie van een artikel op Tweakers is dat er wel een modem/router aanwezig moet zijn die een mesh-netwerk gaat beheren.
Uitgaande dat je T50 dit kan moet er misschien nog wat ingesteld worden.
 

Ik laat het uitzoeken bij jou maar zou zelf proberen een utp (netwerk) kabel naar boven te trekken van je modem/router naar een plekje op de zolder of 1e verdieping, dit kan prima tientallen meters zijn.
Daar sluit je dan een AP (access-point/oude router) op aan voor fatsoenlijke WiFi en eventuele ook bekabelde aansluitingen.
 

Succes!

Reputatie 1

hi agentx,

Thanks voor de mail

  • handleiding heb ik doorgenomen en heb de modem met de daar bijbehorende geplaatst zoals wordt aanbevolen boven elkaar.
  • Klopt ben het mee eens dat een bekabelde verbinding stabieler kanzijn, ik heb de wifi plus punten enkel via wifi verbonnden met de T50 modem

 

Op de T50 heb ik Mpromesh toegepast en staat de Band voor de draadloos op 2.4GHz en niet op 5G, terwijl op de wifipunten 5G aan staat en 2.4GHz uitgeschakeld (net andersom).. zou dat een reden kunnen zijn dat de verbinding tussen de wifipunten resp op 2 en 1e verdieping overeind blijven, maar op moment dat ik het laaste stukje trappenhuis neem van 1 naar begane de verbinding omschakelt naar 2.4GHz?? 

 

Ik zal Band ook aanpassen naar 5G kijken of het allemaal het zelfde blijft..

Reputatie 1

wifipunt 2.4 GHz disconnected

 

 

T50 Band 2.4Ghz actief en 5G niet.

Reputatie 1

2.4Ghz en 5G kunnen niet worden uitgeschakeld helaas vanwege Mesh, dus niks meer te wijzigen hier.. 

thanks!

ga ff verder kijken