Beantwoord

Wifi verbinding stopt elke +/- 30 minuten

  • 12 August 2021
  • 1 reactie
  • 93 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben sinds kort (enkele weken) overgestapt naar T-Mobile Internet (1000/1000). Vanaf het begin dat ik de Zyxel modem hebt, heb ik Wifi problemen. De Wifi-verbinding werkt prima, en deze blijft ook goed werken. Maar het internet stopt er elke +/- 30 minuten bij het gebruik van Wifi. Wat ik hiermee bedoel is ik gewoon volledige verbinding (streepjes) heb met mijn Wifi, maar als ik op Facebook, YouTube etc. zit, is er een Wifi-verbinding, maar de video, content etc. laadt niet meer.

Ook het e.e.a. getest met een Wifi-extender. Ook via de Wifi-extender is de verbinding volledig werkend, maar het internet stopt er mee na +/- 30 minuten. De verbinding werkt na pak en beet 10-20 seconden weer, en dan een half uur later begint hetzelfde riedeltje weer.

De verbinding via kabel werkt prima en stabiel, 0 problemen.

3 jaar gebruik gemaakt van de vorige provider met hun modem, en daarmee nog nooit problemen gehad met m'n wifi verbinding.

Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd, ook heb ik de 2.4Ghz en 5Ghz kanalen losgekoppeld van elkaar, vaste kanalen gegeven etc., geen positief resultaat.

Ik heb een Zyxel Model(kan het type nu niet zien aangezien ik op kantoor ben).

icon

Beste antwoord door Boris 20 August 2021, 09:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @Xilence ,

Thanks voor je bericht en welkom op de Community! Excuus voor de late reactie, ik denk dat je bericht tussen wal en schip was geraakt. Ik help je graag met het vinden van de juiste oplossing. Ik denk dat het belangrijk na is te gaan waar het precies misgaat. Ik heb daarom de verbinding aan vanaf mijn kant onder de loep genomen en zie dat deze mooi en stabiel binnenkomt tot aan het modem toe. Mijn vraag aan jou is dan ook; ondervind je dit probleem alleen via wifi of ook als je bekabeld verbonden bent?

Op onze Wiki pagina hebben we hele goede tips betreft de wifi. Zo zie ik vaak terug dat het wijzigen van het kanaal bijvoorbeeld dé oplossing is. Je kan de uitleg vinden in dit topic: 

Mocht het onverhoopt na deze tips nog niet werken, laat het vooral weten. Dan kunnen we eventueel kijken of een bezoek van een wifi-expert het probleem wel kan oplossen. 

Reageer