WiFi verbinding valt vaak weg, snelheid ook laag.

  • 1 May 2023
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Goedemiddag,

Al lange tijd heb ik problemen met de WiFi. De WiFi valt op mijn laptop continu uit, de verbinding wordt verbroken. Wanneer ik de WiFi aan en uit zet, maakt mijn laptop weer verbinding. Dit varieert van 4 keer per uur tot zo’n 20 keer per uur. 

Ik heb twee WiFi versterkers in huis staan van T-mobile zelf. Deze werken juist, volgens de brandende lampjes. Ook is de verbinding erg traag. De verwachte maximumsnelheid op mijn adres is volgens T-Mobile: tot 100 Mbit/s downloaden en 30 Mbit/s uploaden. Echter meet ik net: Download: 35.6 Mbit/s + Upload: 22.0 Mbit/s.

Het modem staat niet verstopt. Zelfs als ik 3 meter van de modem af zit ervaar ik dit probleem zeer vaak. Wanneer ik iets verder weg zit (maar nog steeds in dezelfde kamer), valt de verbinding nog veel vaker weg. 

Ik heb de kanalen al gewijzigd; dit heeft niet het gewenste effect gegeven. Ook is er geen storing bekend in mijn regio. 

Waqqas 11 maanden geleden

Hallo @RB333 

Wanneer je de postcodecheck doet op de website, wat is de te halen maximale snelheid op jouw adres?

Is er bekabeld geen probleem met het internet?

Ervaar je dit probleem alleen op de laptop en werkt ander apparatuur prima op de WiFi?

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RB333 

Wanneer je de postcodecheck doet op de website, wat is de te halen maximale snelheid op jouw adres?

Is er bekabeld geen probleem met het internet?

Ervaar je dit probleem alleen op de laptop en werkt ander apparatuur prima op de WiFi?

Reageer