Beantwoord

WIFI versterkers werken niet bij 2.4G en 5G gesplitst?

  • 6 June 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, ik heb een Zyxel modem en gisteravond 2.4G en 5G banden opgesplitst door eerst Mesh uit te schakelen. Dit was nodig omdat de nieuwe automatische voerbak van onze kat alleen met 2.4G verbindt. Nu hebben we thuis 2 WIFI versterkers staan en deze lijken sinds gisteravond niet goed meer te werken, volgens mij omdat de Mesh uit staat. Klopt dit?

Betekent dit nu dat de WIFI versterkers nutteloos zijn zolang ik de banden heb gesplitst? Of weet iemand of ik de banden weer kan samenvoegen nu de voerbak is verbonden of verbindt die dan gelijk niet meer? 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 6 June 2023, 10:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @elysevz

De wifi versterkers werken alleen als EasyMesh uitstaat. Nu alles is verbonden kan je inderdaad proberen EasyMesh weer aan te zetten. Vaak komen devices vanzelf weer terug. 

Hi @Sven-TMT, thanks voor je antwoord! Heb Easymesh weer aangezet, maar die voerbak is offline  en niet meer online gegaan. Dus dat werkt helaas niet!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @elysevz, wlekom op onze Community!

Ik ben meteen gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Hierop zie ik dat dat het wifi punt het doet, ook is er één apparaat mee verbonden op dit moment. Je geeft aan dat het niet werkt, wat werkt er precies niet?

Reageer