Beantwoord

Wifi werkt niet op apparaten

  • 1 November 2022
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

Helaas heb ik nog geen verbinding met het wifi op mijn apparaten. Voor zover ik weet branden alle lampjes en ons abonnement is al ingegaan. Wat doe ik fout?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 November 2022, 11:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anniekleppers 

Kun je deze handleiding eens volgen om de Zyxel WAP6807 met de Zyxel-T50 te verbinden?

Bedraad internet via de Zyxel-T50 werkt wel prima en de WiFi van de Zyxel-T50 zonder de versterker aangesloten?

Hallo @Anniekleppers 

Kun je deze handleiding eens volgen om de Zyxel WAP6807 met de Zyxel-T50 te verbinden?

Bedraad internet via de Zyxel-T50 werkt wel prima en de WiFi van de Zyxel-T50 zonder de versterker aangesloten?

Hoi Waqqas,

Dankjewel voor het doorsturen van de handleiding. We hebben van alles geprobeerd (kabels verwisselen, verschillende punten in het huis) maar niks mag baten.

Als we het modem met het wifipunt willen verbinden gaat het aan/uit knopje niet oranje knipperen. Het knopje hieronder wel.

Hopelijk kan je ons helpen, bedankt!

groetjes, Anniek

Reputatie 7

Hi @Anniekleppers, heel erg bedankt voor de aanvulling en super dat jullie al zoveel hebben geprobeerd! Ik ga je hier verder bij helpen. Onder het mom van ‘je weet maar nooit’: weet je zeker dat je de juiste inloggegevens gebruikt? Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat dit de boosdoener is. Heel fijn dat je een foto van het modem en het wifipunt hebt toegestuurd. Kun je aangeven of de lampjes van het modem constant branden? Dat wil zeggen, knippert er geen enkel lampje? 

Zou je daarnaast het modem kunnen herstarten? Dit doe je als volgt:

  1. Je mag de stekker van het modem en eventueel de Media Converter/ONT uit het stopcontact te halen.
  2. Wacht vervolgens minimaal 10 seconden. Als je een Media Converter/ONT hebt, sluit die dan eerst aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten.
  4. Kun je controleren of het hierna wel lukt om jouw apparaten te verbinden met de wifi? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder op zoek kan naar de oplossing. Excuses voor het ongemak! 🍀

 

Hi @Anniekleppers, heel erg bedankt voor de aanvulling en super dat jullie al zoveel hebben geprobeerd! Ik ga je hier verder bij helpen. Onder het mom van ‘je weet maar nooit’: weet je zeker dat je de juiste inloggegevens gebruikt? Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat dit de boosdoener is. Heel fijn dat je een foto van het modem en het wifipunt hebt toegestuurd. Kun je aangeven of de lampjes van het modem constant branden? Dat wil zeggen, knippert er geen enkel lampje? 

Zou je daarnaast het modem kunnen herstarten? Dit doe je als volgt:

  1. Je mag de stekker van het modem en eventueel de Media Converter/ONT uit het stopcontact te halen.
  2. Wacht vervolgens minimaal 10 seconden. Als je een Media Converter/ONT hebt, sluit die dan eerst aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten.
  4. Kun je controleren of het hierna wel lukt om jouw apparaten te verbinden met de wifi? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder op zoek kan naar de oplossing. Excuses voor het ongemak! 🍀

 

 

Hoi Lisa, wat fijn dat

je ons verder wil helpen!

Ik

voel

me heel dom om dit te vragen, maar… welke inloggegevens? 😅

 

Reputatie 7

Hi @Anniekleppers, heel graag gedaan! Weet dat er geen domme vragen bestaan, dus alleen maar top dat je dit nagaat. Op de sticker van het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen. Mocht je dit wachtwoord zelf eens hebben aangepast en niet meer weten wat het wachtwoord is. Dan kun je een fabrieksreset van het modem uitvoeren, zodat je weer kunt inloggen met de inloggegevens op de sticker:

Kun je hiermee uit de voeten? 💪

Reageer