Beantwoord

WiFi werkt niet op TV


Reputatie 1

Hoi, we zijn vandaag overgegaan naar Tmobile en ik kan alle aparaten verbinden met WiFi (tablets, computer, telefoons) behalve mijn Samsung TV. Het ligt niet aan de TV want ik kan wel via hotspot van mijn telefoon de TV verbinden.

Ik zie ook dat IP, DNS enz. op 0.0.0.0 blijven staan terwijl het wel op automatish aanstaat.

Kan iemand me hiermee helpen? Heeft iemand misschien de data dat ik het handmatig invul?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 June 2022, 21:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 3

@Kimmm2200,

toevallig is vandaag een bekende van mij overgegaan van KPN naar T-Mobile. Alles werkte behalve zijn Samsung TV.

Bij hem de netwerkinstellingen op de TV gereset, staat onder “Instellingen”, en daarna netwerk (Wi-Fi) opnieuw ingesteld op de TV en alles werkte weer.

Zou je dat eens willen proberen?

 

ps: gebruik je het T-Mobile modem (T50 / T54) of een eigen modem?

Reputatie 1

Hoi, 

 

Ik heb vanmoegen gereset en nog steeds deed ie het niet, ik heb het nu weer gedaan voor het geval dat, en het werkt niet.

Ik kan wel via hotspot van mijn telefoon (heb contact gehad met Samsung) dus aan de TV ligt het niet.

Op de tv staat dat ik moet checken of dhcp aan staat, wat wel zo is, en die heb ik ook nog maar even uit en aan gezet en om contact op te nemen met de provider, ik heb gebeld maar ze zei gewoon van ligt aan m'n tv, wat niet zo is.

Ik ben trouwens ook vanmorgen van KPN naar Tmobile over gegaan. De router heb ik van tmobile gekregen, zyxel t-54.

Reputatie 3

Hmm,

indien mogelijk zou je dan de Zyxel T-54 stroomloos willen maken, daarna de TV terug naar fabrieksinstellingen zetten en alle stappen op de TV doornemen totdat je aankomt bij netwerk instellen. Dan de Zyxel T-54 weer aansluiten, zodra alle lampjes groen zijn verder gaan met het instellen van het netwerk op je TV.

Ik weet dat het niet altijd mogelijk is, maar probeer met je mee te denken...✌️

 

ps: de mogelijkheid om (tijdelijk) je TV bekabeld aan te sluiten op de Zyxel T-54?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kimmm2200 

Omdat een mobiele hotspot op 2,4 GHz uitzendt zou je eens willen inloggen op de modem via 192.168.1.1 met admin en wachtwoord dat staat achter de modem bij Login Password, schakel vervolgens 5 GHz uit bij de WiFi instellingen en probeer dan je tv te verbinden.

Wat je ook kan proberen is in de interface naar menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen gaan en dan onderaan de beveiliging naar alleen WPA2 wijzigen.

Reputatie 1

Ik had inderdaad in de gaten toen ik probeerde WiFi in te stellen met Smarthings dat de 5GHz het niet deed dus die had ik uit gezet.

Ben terug gegaan naar fabriekinstellingen en de WPA2 heeft het gedaan. 

Nu doet ie het eindelijk, erg bedankt voor jullie hulp.

Zou het beter zijn op een gegeven moment om TV met kabel aan te sluiten zodat ik de 5GHz weer kan aanzetten of maakt dat niks uit?

Reputatie 7
Badge +14

Als je veel wifi apparatuur hebt is het gebruik van 5ghz een goed idee. Ook als je een hogere glasvezel snelheid hebt heeft 5 ghz band ook toegevoegde waarde met snelheid. Statische apparatuur met een kabel aansluiten is altijd beter dan via wifi.

Reputatie 7
Badge +15

@Kimmm2200

Goed dat het weer werkt!

Je kan 2 netwerken aanmaken, 2,4 GHz en 5 GHz door easymesh uit te zetten en dan kan je de tv met het 2,4 GHz netwerk verbinden en de rest met 5 GHz verbinden.

Tv bedraad aansluiten en ook 5 GHz weer aanzetten kan ook.

Reputatie 1

Je kan 2 netwerken aanmaken, 2,4 GHz en 5 GHz door easymesh uit te zetten en dan kan je de tv met het 2,4 GHz netwerk verbinden en de rest met 5 GHz verbinden.

 

Waar kan ik dat uitzetten?

Reputatie 7
Badge +15

@Kimmm2200

Log weer in op de Zyxel via 192.168.1.1, zet 5 GHz aan, ga naar menu > netwerkinstellingen > draadloos > tabblad easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Ga naar het eerste tabblad algemeen en houd instellingen voor 2,4 en 5 GHz hetzelfde uitvinken, kies bij band 5 GHz en zet bijvoorbeeld -5G achter de SSID en klik op toepassen.

Nu heb je 2 netwerken 🙂

Reputatie 1

Het is gelukt en het werkt !

Erg bedankt voor de moeite. 

Reputatie 7
Badge +15

@Kimmm2200 

Bij draadloos, algemeen band 5 GHz kun je kiezen voor WPA2/WPA3 en dan zal 2,4 GHz op WPA2 blijven.

Als je dat wilt 😉

Reputatie 1

Done ✅

👍🏼