Beantwoord

wifi6

  • 23 August 2021
  • 21 reacties
  • 1344 Bekeken

wanneer gaat tmobile over op wifi6 routers en wifi6 wifiplus-punten?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 23 August 2021, 22:18

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @swiebertje123 

Wanneer T-Mobile met nieuwe modems komt met WiFi 6 ondersteuning dan zal dat altijd van tevoren op de community worden gedeeld zoals dat ook bij de Huawei en Zyxel het geval was 😀

ja, dat had ik zelf ook al bedacht, maar zou t mobile niet een indicatie kunnen geven of men hier mee bezig is? kpn bijvoorbeeld doet daar ook niet geheimzinnig over.

Reputatie 7

Hallo @swiebertje123 T Mobile wil geen loze verwachtingen scheppen en daarom lijkt het geheimzinnig. In de meeste gevallen zal een nieuw modem in eerste instantie naar nieuwe klanten gaan.

KPN heeft toch al wifi6?

Reputatie 7
Badge +15

@christianvv 

Ja, de Experiabox 12 van KPN heeft WiFi 6.

Inderdaad heeft de Box 12 van KPN WiFi 6 aan boord, maar weer niet op de Super WiFi punten die ze er bij leveren als je die zou willen of nodig hebt.

Daarbij werkt het ook nog eens niet lekker omdat KPN in zijn wijsheid heeft besloten om bandsteering te gebruiken waardoor je maar 1 WiFi naam kunt instellen voor alle banden en er veel problemen zijn met het verbinden doordat er apparaten zijn die naar de verkeerde band gedrukt worden.

Reputatie 7
Badge +15

Dat is wel jammer ja dat je 2,4 en 5 GHz niet kan scheiden op de box 12 van KPN net zoals bij de Zyxel-T50, problemen daar merk ik niet veel van alles inclusief printers blijft verbonden met de WiFi.

Waarom zou je dat willen? Ik heb een eigen netwerk met acces points van Ubuiqiti maar bewust gekozen voor één SSID in en rondom de woning en de apparaten kiezen altijd voor 5Ghz indien beschikbaar, zelfs als de 2.4 een iets beter bereik heeft. 

Bij de Zyxel kan je het wel aanpassen als je Mesh uitschakelt en de kanalen zelf instelt. 

Reputatie 7
Badge +15

Bij de Zyxel-T50 merkte ik dat het schakelen tussen 2,4 en 5 GHz niet zo soepel ging dus soms zat ik op 2,4 GHz terwijl ik naast het modem stond.

Bij KPN lijkt het wat beter te gaan.

@Waqqas , Grapjas of lolbroek aan zeker.🤪🤪

Bij KPN is het nog hopelozer aan het worden tenzij je een ouder modem hebt, ze hebben bandsteering ingezet, 2.4 en 5 band niet meer te splitsen en het werkt dramatisch, veel apparaten worden gewoon naar de verkeerde band gestuurd.

Daar is het bij TM toch een stukje beter, maar dat niet kunnen splitsen is de grootste fout die gemaakt kan worden, en bij TM kun je nog een band uitzetten, lukt bij KPN ook niet meer op de V10a en de Box 12 gaat dat ook krijgen.

 

  • Hostnaam
  • VMG8825-T50
  • Modelnaam
  • VMG8825-T50
  • Serienummer
  • S210Y????????
  • Firmware-versie
  • V5.50(ABPY.1)b16_20210525

 

Kan mijn Modem/Router ge-update worden, of dien ik een nieuwe te plaatsen, voor Wifi-6

Zijn er kosten bij vervanging

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cfn-3001 

De nieuwste modem/router van T-Mobile, de Zyxel-T54 beschikt over WiFi 6 maar deze wordt nog alleen geleverd bij nieuwe glasvezel abonnementen.

Zyxel-T54

De Zyxel-T50 is een prima modem/router die nog prima mee kan, hij kan niet ge-update worden voor WiFi 6.

Vervanging tegen betaling is niet mogelijk volgens mij.

Reputatie 7
Badge +14

Als je geen probleem hebt met wat kosten om wifi6 te krijgen, dan adviseer ik je de T-Mobile router te vervangen of een wifi access punt toe te voegen aan je netwerk. Een omruil programma van de T-50 naar de T-54 zit er niet in. De T-50 is verder een prima router voor uitgifte door een provider.

Hallo @swiebertje123 T Mobile wil geen loze verwachtingen scheppen en daarom lijkt het geheimzinnig. In de meeste gevallen zal een nieuw modem in eerste instantie naar nieuwe klanten gaan.

Nu kunnen ze toch wel een keer beginnen met vervangen voor wifi 6? Hopelijk is de nieuwe router wat beter dan dat oude lijk(zyxel t-50) want daar kan je echt helemaal niks mee.

Reputatie 7
Badge +14

De t50 is een prima router. Het zou een enorme kosten en milieu impact hebben als ze tienduizenden goede routers zouden vervangen omdat er nu wifi 6 is in plaats van wifi 5. 

De t50 is een prima router. Het zou een enorme kosten en milieu impact hebben als ze tienduizenden goede routers zouden vervangen omdat er nu wifi 6 is in plaats van wifi 5. 

de T-50 is troep. je kan er helemaal niks mee en de wifi die is ingebouwd is ruk. Elke week moet ik hem weer resetten omdat hij weer komt met "kan geen IP-Adres ophalen” of de wifi is gewoon zo traag dat je nog niet eens een site kan bekijken. Ik hoop dat die nieuwe wat beter zijn maar ben bang dat die chinese ali express routers allemaal hetzelfde zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koelie1984, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het is natuurlijk niet prettig om het modem elke week te moeten resetten. Dit zie ik ook terug in je DHCP-log. Ik heb daarom besloten je een T-56 op te sturen. Let er wel op dat de T-50 en je huidige wifi punt retour moet sturen. De WAP werkt namelijk niet in samenwerking met de T-56. Als het huidige apparatuur retour is, kan je een nieuw wifi punt aanvragen (als dat nodig is) in Mijn Odido. Je zult dan de WX5600 ontvangen.

Hey @Koelie1984, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het is natuurlijk niet prettig om het modem elke week te moeten resetten. Dit zie ik ook terug in je DHCP-log. Ik heb daarom besloten je een T-56 op te sturen. Let er wel op dat de T-50 en je huidige wifi punt retour moet sturen. De WAP werkt namelijk niet in samenwerking met de T-56. Als het huidige apparatuur retour is, kan je een nieuw wifi punt aanvragen (als dat nodig is) in Mijn Odido. Je zult dan de WX5600 ontvangen.

Ahhh mooi. Hopelijk lost dat een hoop problemen op.Heb je enig idee wanneer ik deze ongeveer ontvang?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koelie1984, ik ga er vanuit dat hij vandaag wordt verzonden omdat ik gister de order geplaatst heb. Als hij verzonden is dan heb je het modem meestal binnen drie dagen in huis! 

Hey @Koelie1984, ik ga er vanuit dat hij vandaag wordt verzonden omdat ik gister de order geplaatst heb. Als hij verzonden is dan heb je het modem meestal binnen drie dagen in huis! 

Ik heb hem gekregen en nou wou ik eigenlijk de wifi weer hetzelfde zetten als het eerst was(SSID en PSK) maar tot mijn grote verbazing kan mijn gebruikte wachtwoord niet omdat er een . en een ; in zit. Dit is toch wel een beetje een achteruitgang. is er misschien een software update mogelijk waardoor dit wel mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koelie1984, al onze modems hebben de nieuwste firmware. Deze worden ook automatisch geupdate omdat we een custom firmware hebben. Hier kan ik jammer genoeg niks aan veranderen. 

Reageer