Beantwoord

Wifiproblemen en wifipunt zendt geen 5ghz uit

  • 15 December 2022
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

Ik heb nu 1,5 maand glasvezel internet 1GB via t-mobile maar eigenlijk constant problemen. Hiervoor had ik KPN en zelden problemen. Bij mijn zoon valt geregeld de wifi weg, bij mijn partner ook terwijl ik wel goede wifi heb. Zij hebben nieuwe telefoons. Het is ook vaker zo dat het lijkt dat de wifi goed is maar bijvoorbeeld netflix of tik tok filmpjes niet laden. Dit is heel frustrerend. Wij zijn niet voor niets overgestapt naar een sneller netwerk. 
Ik heb al meerder malen gebeld met T-mobile en door een medewerker is mij geadviseerd om de kanalen te wijzigen, dit is ook gebeurd. Tevens gaf hij aan de 2,4 ghz en 5 ghz netwerken verschillende namen te geven. Hij dacht dat het bij de iphone van mijn zoon er misschien aan kan liggen dat hij bij het automatisch switchen van 2.4 naar 5 ghz de verbinding verliest. Echter nu het 2 aparte netwerknamen zijn en hij met 1 verbonden is dan nog heeft hij deze problemen. 
Tevens heb ik gecheckt bij het wifipunt welke boven staat, de 2,4 ghz wifi is daar perfect, echter 5 ghz zendt hij niet uit. Die komt alleen vanaf het modem van de kelder ? De PS4 van mijn zoon is via een kabel aan het wifipunt verbonden maar ook die stoort vaker. 

Hoe dit blijvend op te lossen ?

Ter info, ik heb het Xyzel T-54 modem en het nieuwste Zyxel wifipunt van tmobile.

 

 

 

icon

Beste antwoord door TechRacing93 17 December 2022, 16:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Cinneke79 Goed dat je aan de bel trekt, ik help je hier graag mee! Als ik jouw bericht goed begrijp, werkt de wifi dus wel alleen geeft dit op sommige apparaten wat problemen. Het kan dan ook zijn dat bepaalde netwerkinstellingen niet lekker werken op de apparaten. Je geeft aan dat de 5Ghz het niet doet op het wifi-punt. Je hebt de netwerken dan ook verschillende namen gegeven. Het kan zijn dat het wifi-punt dan niet meer gepaired is met het 5Ghz netwerk. Je zou het wifi-punt kunnen resetten en opnieuw kunnen koppelen: Wifi Plus installeren | Wifipunt | T-Mobile Thuis. Ik vermoed dat dit niet is gedaan sinds de netwerken gesplitst zijn.

Daarnaast geef je aan dat de PS4 bekabeld is aangesloten op het wifi-punt. Voor de beste verbinding raad ik je wel aan om de PS4 bekabeld te verbinden met het modem zelf en niet met het wifi-punt. Dit omdat de verbinding dan deels over de wifi nog gaat en dit niet hetzelfde bekabelde effect geeft als wanneer je deze rechtstreeks met het modem verbindt.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Cinneke79

Dat is een apart advies om de netwerken te scheiden als je ook een Wifi punt hebt. Om het te scheiden moet je de Mesh uitzetten en verlies je de toegevoegde waarde van het wifi punt. Nu is het maar een "domme" wifi repeater. 

Inderdaad zoals @Demi zou je hem nu opnieuw moeten koppelen. Echter moet je daarvoor wel weer eerst Mesh aanzetten en de netwerken samenvoegen. 

  • Ga in een browser naar https://192.168.1.1
  • Login met admin en het wachtwoord achter op het modem.
  • Klik rechts boven op het "hamburger" menu.
  • Ga naar Netwerk instellingen - Draadloos - EasyMeh
  • Zet de Toggle aan en klik op opslaan.
  • Klik op oké bij de pop up. 

Je netwerken worden nu weer samengevoegd. Reset het wifi punt door 10 seconden het pinnetje in te drukken met een tandenstoker of iets anders. Koppel het wifi punt opnieuw aan de hand van de handleiding. 

Inmiddels heb ik easymesh weer aangezet.... Het wifi punt gereset en weer gekoppeld.

5ghz is weer actief via het wifipunt. Echter de wifi verbinding van mijn zoon op de iphone 12 blijft vaker wegvallen. 

De mogelijkheid om de ps4 rechtstreeks met een kabel op het modem aan te sluiten is er niet. Deze staat 2 verdiepingen hoger. 

Ik heb ook een ps4 in de woonkamer en het modem staat in de kelder. Dus ook daar kan het niet. Gisteren geabonneerd op wifi plus premium zodat ik spellen direct kan streamen..gewoon echt vreselijk..constant glitchen..niet te doen.

Maar dat is dus op wifi.....

Reageer