wifipunt verbind niet

  • 20 May 2023
  • 9 reacties
  • 132 Bekeken

Heb Zyxel wifipunt volgens instructie aangesloten. Na succesvol aanmelden via bekabeling gaat op nieuwe plek de het verbindingslampje niet aan. Niet rood of oranje maar helemaal niet.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Erwin Brethouwer, dank voor dit topic! Ik help je graag. Wat bedoel je precies met een nieuwe plek? Heb je de versterker verplaatst en gaat nu het lampje niet meer aan? Of heeft de versterker het nooit gedaan? Heb je de stappen precies belopen zoals in dit topic? Je zou ook eens kunnen testen om de UTP in een andere LAN port van het modem te prikken. Ik ben benieuwd of dit verschil maakt, en anders hoor ik je antwoorden graag!

Hallo @Cheyenne 

Ik heb inderdaad de versterker geactiveerd via de utp bekabeling maar als ik hem vervolgens elders weer aanzet om van daaruit zijn werk te doen gaat enkel het aan lampje en het wifi lampje branden. Ik wanneer ik hem in de buurt van het modem plaats. 

Ik weet niet of hij het eerder wel heeft gedaan

Het is overigens mijn enige versterker, ik begreep van de monteur dat deze niet bedraad aangesloten hoefde te worden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erwin Brethouwer 

Kan je de versterker eens koppelen aan de router met de WPS functie zoals in het topic staat waar @Cheyenne naar verwijst (draadloos)?

Hallo @Erwin Brethouwer 

Kan je de versterker eens koppelen aan de router met de WPS functie zoals in het topic staat waar @Cheyenne naar verwijst (draadloos)?

Gedaan, pakt ie ook niet. Heb hem nu verbonden via utp op zolder, werkt meteen... maar draadloos blijft hij geen verbinding maken

Reputatie 7
Badge +15

@Erwin Brethouwer

Heb je de WiFi 5 versterker of de nieuwe WiFi 6 versterker?

 

@Erwin Brethouwer

Heb je de WiFi 5 versterker of de nieuwe WiFi 6 versterker?

 

De nieuwe(Rechts)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb 2 wifi punten en deze hebben beide hetzelfde. Ook na reset - opnieuw bekabeld op modem aansluiten. 

Hierdoor hebben wij boven geen/ of mindere wifi.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Erwin Brethouwer en @npcmeeuwis, ik heb van een collega vernomen dat dit probleem van tijdelijke aard was (gelukkig) en oplosbaar is met een harde reset van het wifipunt. Kun je dit uitvoeren en daarmee de bug eruit halen, alsjeblieft? 

Reageer