Beantwoord

wifipunt werkt niet meer, geen lampjes...lijkt stuk.


Beste mensen,

 

Nadat ik mijn wifipunt ujt het stopcontact hebt gehaald, en elders weer erin heb gedaan, doet het wifipunt niks meer, geen lampjes etc. Het punt lijkt stuk.

Kan ikzelf nog iets proberen.

 

Fijne dag en bedankt voor de evt. tips....

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 July 2022, 10:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hansiehansie4 

Heb je de WiFi versterker ook weer getest in het eerste stopcontact? Hoor je misschien iets van een geluid wanneer hij aangesloten is?

Jazeker @Waqqas ook in het 1e stopcontact. Verder geen geluidjes, lampjes o.i.d

Adapter doorgemeten, deze werkt prima, resetten etc werkt ook  niet..... dus heb verder geen ideeen meer

Reputatie 7

Hi @Hansiehansie4, hartstikke goed dat je dit topic hebt gemaakt! Super dat @Waqqas ook al met jou meedenkt. Graag help ik je ook verder, zodat dit zo snel mogelijk is verholpen. Ik wil allereerst de volgende punten met jou controleren. Kan je op deze punten terugkomen?

  • Heb je een werkende bekabelde verbinding?
  • Werkt de wifi van het modem zelf wel? Hiervoor wil ik je vragen om het wifipunt uit te zetten en daarna rechtstreeks verbinding te maken met de wifi van het modem zelf. 

Als dit zonder problemen werkt, dan wil ik je vragen om het wifipunt als Mesh in te stellen. Dit doe je als volgt. Geef het wifipunt een fabrieksreset door met een pinnetje het knopje aan de achterkant zo'n vijf seconden in te drukken. Verbind het wifipunt dan handmatig opnieuw met het modem via de stappen hieronder. Hiervoor heb je (tijdelijk) een netwerkkabel nodig:

  1. Klik één uiteinde van de UTP-kabel vast in één van de vier LAN-poorten van je modem. Klik daarna het andere uiteinde van de UTP-kabel vast in de LAN1- of LAN2-poort van je wifipunt.
  2. Sluit het wifipunt aan op de stroom. Blijf dichtbij je modem.
  3. Zet het wifipunt aan met een druk op de ON/OFF-knop aan de achterkant. Aan de voorkant van het wifipunt gaat het ‘Power’ lampje groen knipperen tijdens het opstarten (max. 5 min).
  4. Daarna gaat het wifipunt met het modem verbinden en gegevens van het modem overnemen. Het link-lampje van het wifipunt knippert tijdens het zoeken naar een verbinding (max. 10 min). Wacht tot het power-lampje continu oranje brandt.
  5. Haal het wifipunt uit het stopcontact en verwijder de UTP-kabel. Zoek een andere plek uit voor je wifipunt.
  6. Sluit het wifipunt weer aan op de stroom op de nieuwe plek .Het wifipunt start opnieuw op en maakt automatisch weer verbinding. Wacht tot het ‘Link’ lampje brandt en het ‘Wifi’ lampje groen knippert (max. 5 min). Let op: Het ‘Power' lampje brandt nu groen in plaats van oranje.
  7. Controleer of het ‘Link’ lampje brandt, deze geeft aan of het wifipunt op een goede plek staat of niet (zie de tabel onderaan dit artikel voor evt. verdere uitleg over de betekenis van de lampjes).

Kun je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag, zodat ik verder voor je aan de slag kan! 💪

Beste @Lisa 

Io heb een werkende bekabelde verbinding en mijn wifi doet het ook prima, ik heb alle tips opgevolgd, en het wifipunt doet helemaal niks, geen lampjes ook geen lampjes bij de lan ingangen etc.

Het lijkt erop dat ie is overleden....…

 

Ik zie graag een reactie tegemoet......bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hansiehansie4, dit lijkt me een geval van compleet defect inderdaad. We gaan het wifipunt voor je omruilen. Graag verzoek ik je het defecte wifipunt aan ons te retourneren zodra je de vervanging aangesloten hebt. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vijf werkdagen levertijd - doorgaans duurt het zo’n twee tot drie dagen.

Reputatie 7
Badge +5

@Hansiehansie4 

Hier waarschijnlijk de domste opmerking.

Per ongeluk het schakelaartje uit gezet op de achterzijde?

Reputatie 7
Badge +16

@yalerta Als we jou niet hadden… daar heb ik niet eens aan gedacht, eerlijk is eerlijk! 😅👍

@Hansiehansie4

Hier waarschijnlijk de domste opmerking.

Per ongeluk het schakelaartje uit gezet op de achterzijde?

Haha, niet dom hoor....maar wel naar gekeken.....

Reputatie 7
Badge +16

@Hansiehansie4 Het wifipunt is onderweg: ik zie in de track&trace dat deze vandaag tussen 14:00 en 18:00 bezorgd wordt; lekker snel in ieder geval! 😄

Ja Top ! Ik zag het inderdaad, we gaan ermee aan de slag !

Bedankt ieder voor de genomen moeite !!

Reputatie 7
Badge +16

Geen dank, heel graag gedaan! Mocht je hulp kunnen gebruiken bij de aansluiting van het wifipunt, dan zijn we altijd paraat om je hierbij ondersteuning te bieden. 

indien de handleiding handig is, neem dan een kijkje in ons speciale artikel: Alles over Wifi Plus | T-Mobile Community of check de online handleiding: Wifi Plus installeren | Wifi-punt | T-Mobile Thuis. Veel succes!