Beantwoord

Xbox one verbindt niet tot mijn wifi

  • 26 September 2021
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik kan mijn xbox one niet tot verbinden tot mijn wifi(t-mobile thuis). Mijn xbox herkent hem zelfs niet. Als ik de SSID specificeer dan krijg ik te maken met een error dat ik mijn modem moet configureren omdat xbox alleen WPA2/WPA3(personal), WPA/WPA2(personal) en WEP network security procotols ondersteunt. Op de xbox site staat er op dat het ook te maken kan hebben met MAC-filtering. Ik probeer via deze link http://192.168.1.1/ in te loggen om de instellingen van mijn moden aan te passen. Maar ik weet mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet(ik weet waar de wachtwoord staat: achter de modem). Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 September 2021, 10:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @metomas 

De inloggegevens staan inderdaad achterop de modem, gebruikersnaam is admin en wachtwoord staat achter login password.

Mochten de inloggegevens niet werken dan kan je eens een fabrieksreset van het modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en dan weer die gegevens achterop gebruiken.

Kan je de Xbox niet bedraad verbinden en kan hij wel met de WiFi van een hotspot verbinden bijvoorbeeld? Misschien verbindt de Xbox weer met de WiFi na een fabrieksreset.

Let er wel op dat de WiFi gegevens worden hersteld naar de standaard gegevens achterop de modem.

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb mijn modem gereset daarna kon ik via http://192.168.1.1/ inloggen om mijn wifi-instellingen te configureren. Helaas lukte het mij niet om naar een security protocol  WPA2/WPA3(personal), WPA/WPA2(personal) en WEP te overschakelen. Ik heb ook geprobeerd via een MAC-adres een verbinding te maken, maar MAC-adres van mijn xbox kan ik niet vinden. Ook na de reset ziet mijn xbox mijn wifi niet. Hij herkent hem niet zelfs als ik SSID invul. Vroeger heb ik nooit problemen meegehad. Sinds ongeveer een week al kan ik mijn xbox online gebruiken. Ik weet wat eraan de hand is. Ik kan hem wel bedraad verbinden. 

Reputatie 7
Badge +15

De Zyxel-T50 heeft helaas maar 1 beveiligingsprotocol en dat is WPA2-PSK.

Reputatie 7

Hi @metomas Ik ben even gaan speuren naar wat mogelijke oplossingen. De MAC filtering lijkt mij sterk maar zeker de moeite waard om even te proberen. De stappen die je daarvoor kan volgen heb ik hieronder vermeld. Daarnaast zou je ook nog kunnen proberen om de Xbox One even een reset te geven (met behoud van data). De stappen daarvoor heb ik gevonden op deze website.

 

Wireless routers can prevent devices, including video game consoles like your Xbox One, from using Wi-Fi thanks to MAC filtering.

1. Power on your Xbox One console, then head to your “Settings” and select “Network” and then “Advanced Settings.”

2. In “Advanced Settings,” write down your Wireless MAC address.

3. Check your router’s instructions or website for assistance on how to add your console’s MAC address to your router’s list of authorized MAC addresses.

4. Once you add your MAC address to your router, restart your Xbox One console and try to reconnect to the internet.

 

Hopelijk lukt het met één van deze twee methodes!