Beantwoord

Zyxel modem

  • 25 March 2021
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Ik kan geen mail verzenden of ontvangen en moet blijkbaar en een poort openzetten.

Uiteraard ben ik een leek op dit gebied en weet ik niet hoe ik een poort openzet en welke poort ik überhaupt moet openzetten.

Inmiddels is het mij wel gelukt om in te loggen op mijn modem maar hoe nu verder?

Wie kan mij helpen!? Want anders gaat werken vanuit thuis heel moeilijk worden..

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 March 2021, 13:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Elisabeth S ,

 

Welkom op de Community!

Heb hier een topic: E mailinstellen hier kun je heel wat informatie vinden.

Mocht het niet lukken meld het hier dan weer en omschrijf duidelijk wat je al gedaan hebt en wat er mis gaat. Zo kunnen de moderators je eventueel verder helpen.

Het gaat niet om mijn t-mobile mail maar mijn werkmail. 

Alles in Outlook staat goed maar de firewall blokkeert mijn werkmail. Volgens de klantenservice moet ik een poort openzetten maar heb geen idee hoe dat moet.

Reputatie 7
Badge +3

@Elisabeth S 

Voor mailapplicaties is het in de meeste gevallen helemaal niet nodig om poorten open te zetten.

Neem aan dat je een mailapplicatie gebruikt, met daarbij een mailserveradres & user & paswoord om op je werkmailserver te komen?

Het kan zijn dat je bedrijf gebruik maakt van een z.g.n. ‘white listing’ voor IP’s welke toegang hebben tot de mailserver, vraag dat dus ook even na.

Het kan ook zijn dat de bedrijfsmailserver afwijkende server poorten gebruikt, dus buiten de default om, vraag dat ook even na.

@Pieter_B ik heb dit al nagevraagd en de bedrijfsmailserver gebruikt geen afwijkende server poorten. Alles staat volgens hen ook goed en snappen niet waarom ik geen mail kan ontvangen of versturen. Heb dit probleem ook alleen als ik thuis ben.

Reputatie 7
Badge +3

@Elisabeth S

Probleem zit hem meestal in de gebruikte poorten voor bepaalde services.

Email Protocols - POP3, SMTP and IMAP Tutorial

 

EDIT

Via de commandprompt kun je kijken welke poort je SMTP{ werkserver gebruikt, hieronder een voorbeeld van de TMT SMTP server op poort 465

...:~$ ncat -vz smtp.t-mobilethuis.nl 465
Ncat: Version 7.60 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Connected to 37.143.82.162:465.
Ncat: 0 bytes sent, 0 bytes received in 0.03 seconds.


Hetrzelfde voor je mail ontvangen

....:~$ ncat -vz mail.t-mobilethuis.nl 995
Ncat: Version 7.60 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Connected to 37.143.82.162:995.
Ncat: 0 bytes sent, 0 bytes received in 0.05 seconds.

 

Reageer